//
کدخبر: ۱۹۷۹۰۳ //

جنایتکار نازی‌آباد در دادگاه نورنبرگ

پلیس آلمان، مردی که ٤ سال پیش در نازی‌آباد تهران، دست به جنایت زده بود را دستگیر کرد و قرار است به زودی او را پای میز محاکمه ببرد.

جنایتکار نازی‌آباد در دادگاه نورنبرگ
به گزارش فرتاک نیوز،

 «این مرد میانسال که بعد از یک درگیری مرگبار و قتل پسری جوان، به کشور آلمان گریخته بود، از سوی خانواده مقتول در محل زندگی‌اش شناسایی شد. این در حالی است که پلیس کشور آلمان از بازگرداندن متهم به کشورش خودداری کرد و با توجه به این که قانون استرداد بین دو کشور وجود ندارد، اعلام کرد که خودشان این مرد قاتل را محاکمه خواهند کرد.

ماجرا به عصر جمعه ٢٧ آذر سال ٩٤ برمی‌گردد. در یکی از خیابان‌های نازی‌آباد بود که صدای شلیک گلوله و فریاد مردم محل شنیده شد. مردی میانسال اهالی محل را هدف شلیک‌های گلوله قرار داده بود و بعد از زخمی‌کردن یک پدر و پسر متواری شده بود. بلافاصله مأموران کلانتری ١٣٠ نازی‌آباد در جریان ماجرا قرار گرفتند و برای بررسی موضوع راهی محل حادثه شدند. تحقیقات تیم تجسس نشان داد که درگیری بین دو گروه رخ داده و در این میان یک پدر و پسر با شلیک گلوله مردی میانسال زخمی شده‌اند. بلافاصله این دو زخمی به بیمارستان انتقال یافتند ولی چند ساعت بعد پسر جوان روی تخت بیمارستان جان خود را از دست داد. با مرگ سهیل، تلاش برای شناسایی و دستگیری عامل این جنایت از سوی پلیس آغاز شد. این در حالی بود که تحقیق از شاهدان نشان می‌داد که قاتل با عربده‌کشی در محل آرامش اهالی را گرفته و مقتول نیز برای تذکر دادن به او وارد خیابان شده و با هم درگیر شده‌اند.

یکی از شاهدان در تحقیقات به پلیس گفت: «چند ساعت پیش از این حادثه، عامل جنایت که مردی میانسال بود، به همراه چند نفر از دوستانش به محل ما آمد. نمی‌دانیم چرا ولی آنها بی‌دلیل شروع به عربده‌کشی کردند، فریاد می‌زدند و آرامش را از ساکنان گرفتند، تا این که همسایه‌ها اعتراض کردند و آنها هم بعد از کمی درگیری و فحاشی رفتند اما دوباره حدوداً نیم‌ساعت بعد برگشتند. ساعت ٣٠دقیقه بامداد بود که متهم با دوستانش با دو خودروی پژو به محل ما آمدند. وقتی دوباره عربده‌کشی کردند، مقتول و پدرش با همراه چند نفر از همسایه‌ها به خیابان آمدند و به این چند نفر اعتراض کردند. این بار اعتراض آنها با درگیری شدیدی همراه شد. ناگهان متهم اسلحه به دست گرفت و شروع کرد به تیراندازی؛ صحنه وحشتناکی بود. همه ترسیدند و فرار کردند ولی در این میان سهیل و پدرش تیر خوردند و غرق در خون روی زمین افتادند. آنها را بلافاصله به بیمارستان منتقل کردیم اما شهرام جان خود را از دست داد.»

با اظهارات شاهدان، تیم تحقیق، قاتل را شناسایی کرد و به محل زندگی او در کرج رفت اما مشخص شد که وی از آنجا گریخته و متواری شده است. تحقیقات برای شناسایی مخفیگاه متهم ادامه داشت تا این که بعد از گذشت چند سال خانواده مقتول به دادسرای جنایی تهران آمدند و سرنخ تازه‌ای را در اختیار بازپرس پرونده قرار دادند. آنها اعلام کردند که از طریق آشناهایشان متوجه شده‌اند که قاتل به صورت قاچاقی به کشور آلمان رفته و در آنجا پناهنده شده است. با مشخص‌شدن مخفیگاه متهم و با تأیید این موضوع که او به آلمان رفته است، به دستور بازپرس جنایی مکاتبات با کشور آلمان آغاز شد. پلیس ایران از آنها خواست تا متهم ٥٠ساله را به ایران بازگردانند. با درخواست پلیس ایران و محرز شدن جرم این مرد میانسال، کارآگاهان جنایی آلمان، مرد ٥٠ساله را در نورنبرگ آلمان بازداشت کردند. آنها اما متهم را به ایران باز نگرداندند. متهم با توجه به این که قانون استرداد بین دو کشور وجود ندارد، به ایران مسترد نشد. پلیس آلمان از تیم جنایی ایران خواست تا مدارک مربوطه را به کشور آلمان بفرستند تا او در همانجا محاکمه شود. بدین ترتیب دشتبان، بازپرس شعبه دهم دادسرای امور جنایی تهران، همه مدارک ازجمله فیلم تیراندازی که توسط شاهدان و دوربین‌های مداربسته گرفته شده بود و اظهارات شاهدان صحنه تیراندازی را به امور بین‌الملل قوه‌قضاییه ارسال کرد و قرار شد این مدارک برای محاکمه مرد میانسال در اختیار دولت آلمان قرار داده شود. بنابراین قرار است پس از ارسال این مدارک عامل این جنایت مرگبار در آلمان پای میز محاکمه برود تا قضات کشور آلمان حکم او را صادر کنند.»

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۹۷۹۰۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان