//
کدخبر: ۲۴۰۸۳۱ //

واکنش شدید امام جمعه کرج به طرح مذاکره مجدد با آمریکا

امام جمعه کرج با بیان اینکه دیپلماسی جمهوری اسلامی از ابتدا دیپلماسی ذلت و خفت نبوده است گفت: بعد از شهادت حاج قاسم آمریکا در موضع ضعف قرار دارد و باید به‌دنبال مذاکره با ما باشد، برخی دیپلماسی بی‌غیرتی را ترک کنند.

واکنش شدید امام جمعه کرج به طرح مذاکره مجدد با آمریکا
به گزارش فرتاک نیوز،

 آیت‌الله سیدمحمدمهدی حسینی‌همدانی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته کرج با تبریک ایام‌الله دهه مبارک فجر اظهار داشت: آمریکا در حال حاضر مانند گیر افتاده در مرداب تقلی می‌کند و هر چه دست و پا می‌زند بیشتر در مرداب فرو می‌رود.

وی افزود: در حال حاضر آمریکا و اسرائیل از گروه‌های مقاومت سیلی خورده و در مقابل آنها به شدت ضعیف شده‌اند.

امام جمعه کرج با اشاره به اینکه ایران هیبت ابرقدرتی آمریکا را بهم ریخته است بیان کرد: امروز رئیس جمهور آمریکا در کشور خود هم آبرویی ندارد و مقاومت همزاد انقلاب است و از ابتدای انقلاب تاکنون مقاومت همراه ایران اسلامی بوده است.

نماینده ولی‌فقیه استان البرز با بیان اینکه انقلاب اسلامی ثمره خون هزاران شهید و یتیم شدن فرزندان و بی‌همسر شدن زنان و مادران بسیاری است که این درخت پر ثمر به بار نشسته است ادامه داد: مردم اجازه نمی‌دهند که عده‌ای غرب زده دنبال‌روی اجنبی با پز روشنفکری و با عنوان دیپلماسی با این عزت بازی کنند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز با بیان اینکه  نباید گفتار و رفتار ما سبب شود دشمن نسبت به ما طمع کند گفت: هنوز چهلم شهادت حاج قاسم سلیمانی نشده شما دنبال چه هستید؟ 

حسینی‌همدانی با بیان اینکه سوال این است که در مورد چه چیزی می‌خواهید با آمریکا مذاکره کنید، متذکر شد: جوابتان را هم که گرفتید، چند روز قبل از این جواب او گفته بود که جانشین سردار سلیمانی را هم ترور می‌کند.

خطیب نماز جمعه این هفته کرج با بیان این دیپلماسی بی‌غیرتی را ترک کنید ادامه داد: باید در جواب تهدید  آمریکا به خودتان از شرم می‌مردید و به اسم دیپلماسی با عزت ملت بازی نکنید و از مردم عذرخواهی کنید.

وی با اشاره به بیانیه وزارت امور خارجه در مورد سخنان ظریف گفت: می‌توان برای کار وزیر محملی هم درست کرد، وقتی سردار سپاه ما را ترور کرده و رسما اعلام می‌کنند نباید این گونه آرایش بگیرید بلکه باید آرایش جنگی در دیپلماسی بگیرید.

امام جمعه کرج با بیان اینکه این را بدانید که  اگر آمریکایی‌ها اگر از محور مقاومت هراس نداشتند حاج قاسم را به شهادت نمی‌رساندند تصریح کرد: بعد از شهادت حاج قاسم ترس آمریکایی‌ها با حضور مردم در سراسر کشور  و دنیا چند برابر شده است و این ترس سبب شده که آنها دنبال مذاکره باشند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با بیان اینکه در حال حاضر موقع سخن گفتن از موضع ضعف نیست گفت: استراتژی ما توسط رهبری معظم انقلاب بیان شد، آمریکا باید از منطقه خارج شود و شما باید دنبال تحقق این هدف باشید و قدرت منطقه‌ای ایران و محور مقاومت را در مقابل دشمن نمایش دهید چرا قدرت ما را تضعیف می‌کنید.

وی با بیان اینکه بنده با گفتمان خفت و ذلت کار دارم که مربوط به نظام اسلامی نیست یا شخص و وزیر کار ندارم، افزود: فردا عده ای نگویند که بنده در حال تضعیف وزیر هستم بنده با فرد کار ندارم،گفتمان انقلاب اسلامی از ابتدا گفتمان مقابله با ظلم و ستم و زورگویی و استکبار بوده است.

خطیب نماز جمعه این هفته کرج با بیان اینکه زمان، زمان مذاکره نیست، گفت: تظاهرات مردم عزاق سبب شد که آمریکا نیروهای خود را در عراق کاهش دهد و مابقی هم در حال خروج هستند.

وی با بیان اینکه آقایان تلاش می‌کنند تا پایان دوره‌ای که هستند هر چند روز یک بار سخنان حاشیه دار مطرح کنند تا اذهان متوجه پاسخ گویی به آن سخنان باشد و مطالبه‌گری فراموش شود خاطرنشان کرد: برخی سخنان که از تریبون رسمی بیان می‌شود تعجب برانگیز است.

حسینی‌همدانی با بیان اینکه نباید به حرف‌هایی که برای برخی دستگاه‌ها حاشیه ایجاد میکند توجه کرد،متذکر شد: این سخنان در دل مردم اضطراب ایجاد می کند و حتی این حرفها حتی ارزش پاسخ دادن ندارد،اما برخی حرف ها بسیار سنگین است.

وی با اشاره به تهمت زنی به نظام در مورد انتخابات به تبعیت از بزرگشان، ادامه داد:  بنده به نوبه خودم از این تهمت زنی به نظم نمیگذرم و حرفهایی بی پایه و سخیف ایشان را تکرار نمیکنم، البته این سوال را دارم چرا آقایان توضیحی برای افکار عمومی در  مورد کار،تولید، تورم ، اشتغال و تعطیلی واحدهای صنعتی و قاچاق کالا نمیدهند و تنها دست دارند دو قطبی سازیکنند،مردم نشان دادند که هوشیار هستند.

حسینی‌همدانی با اشاره به انتخابات پیش‌رو و لزوم مشارکت حداکثری در انتخابات مجلس گفت: سواد لازم برای قانونگذاری برای افرادی که تایید شدهاند از اهمیت زیادی برای نمایندگی مجلس برخوردار است و شان نماینده قانونگذاری است و توان نظارت بر اجرای قانون هم از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی با بیان اینه شرکت در انتخابات مجلس و رای به داوطلبان شهر همجوار از سوی هرکسی مطرح شده خیانت به البرز است،ادامه داد: باید در  استان بود و به داوطلب اصلح رای داد، همه باید به قانون ملتزم باشند،  هر کسی اگر اعتراضی دارد باید به قانون تمکین کرده و مطالبه قانونی را در فضای مجازی با تخریب پیش نبرد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۴۰۸۳۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان