//
کدخبر: ۲۳۹۷۳۸ //
معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمانشاه:

نخستین شاخص انتخابات مشارکت حداکثری مردم است/پیش بینی ۱۵۸۵ شعبه اخذ رای در استان کرمانشاه

معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمانشاه در جلسه شورای اداری که امروز برگزار شد از پیش بینی ۱۵۸۵ شعبه اخذ رای در استان کرمانشاه خبر داد.


نخستین شاخص انتخابات مشارکت حداکثری مردم است/پیش بینی ۱۵۸۵ شعبه اخذ رای در استان کرمانشاه
به گزارش فرتاک نیوز،

دکتر محمد ابراهیم الهی تبار  معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمانشاه در شورای اداری استان اظهار داشت:  در انتخابات دوم اسفند با حضور و مشارکت حداکثری که در پای صندوق های رای خواهیم داشت کمیسیون اقتدار و انسجام را در آینه اعداد و ارقام به نمایش خواهیم گذاشت و با توجه به مشکلات اقتصادی که توسط آمریکایی‌ها  ایجاد شده این موضوع می تواند حرکتی رو به جلو و جدی برای مقابله با مقوله تهدیدات امریکا باشد.

 دکتر الهی تبار افزود: انتخاب خوب انتخابی است که همه گرایش‌ها در چارچوب نظام در آن دیده شود و نخستین شاخص انتخابات مشارکت حداکثری ملت است.

 وی گفت:  در راستای انتخابات یازدهم برنامه اجرایی از ۱۰ آذرماه با دستور وزیر کشور آغاز شد در ۶ حوزه اصلی و ۲۶ حوزه فرعی هم زمان ثبت‌نام انجام شد و در این زمینه ۴۱۲ نفر ثبت نام کردند که از این تعداد ۱۱ نفر انصراف دادند و بقیه برای تایید صلاحیت در هیات‌های اجرایی قرار گرفتند که ۸۷ درصد داوطلبین در این۶ حوزه تایید شدند و نسبت به دوره قبل ۶۴ درصد تایید صلاحیت در هیات های اجرایی را شاهد بودیم.

وی تصریح کرد: در مرحله  نظارت مجموع کسانی که انصراف دادند به ۳۴ نفر رسید و ۱۵۰ نفر هم رد صلاحیت شدند و ۱۲۸ نفر هم عدم احراز هویت و از این تعداد  ۹۱ نفر تفویض شدند که در مجموع ۲۵ درصد تایید صلاحیت انجام گرفته است و کمترین تایید صلاحیت مربوط حوزه اسلام آباد غرب می باشد.

الهی تبار خاطر نشان کرد:  به شکایات افراد رد صلاحیت شده تا ۱۱ بهمن ماه رسیدگی خواهد شد  در روز ۲۲ بهمن اسامی نهایی اعلام خواهد شد و از روز ۲۳ بهمن داوطلبین می توانند فعالیت خود را آغاز خواهد کنند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار  کرمانشاه گفت:

۱۵۸۵ شعبه اخذ رای پیش‌بینی شده که از این تعداد  ۹۶۵ شعبه ثابت و ۶۲۰  شعبه سیار  است که ۹۲۱ شعبه آن در شهرها و ۶۶۶  شعبه در سطح روستاها مستقر هستند و مجموع عوامل بازرسی و نظارت در انتخابات بیش از ۳۲ هزار نفر خواهند بود.

  این مسئول افزود: طبق قانون انتخابات همه دستگاه‌ها موظفند امکانات، اعم از نیروی انسانی، فضا، و تجهیزات را حسب درخواست فرمانداران و بخشداران در اختیار مجریان قرار دهند و قانون انتخابات در بحث استفاده از همه ظرفیت‌ها  تاکید دارد و  مدیران دستگاه موظفند  که مدیریت شعب اخذ رای را بر عهده بگیرند.

 وی اظهار داشت:طبق ماده ۵۹ قانون انتخابات انجام فعالیت در تاریخ اعلام اسامی نامزدها از صدا و سیما وخطابه در جاهایی که جنبه عمومی  دارد ممنوع است و  استفاده از بودجه عمومی برای اینگونه مراسمات جرم محسوب می‌شود.

الهی تبار در ادامه از رشد مشارکت ۶۰ درصدی مردم در کل دوره ها خبر داد و یاد آور شد: افزایش مشارکت مردم بستگی به  ما ناظرین این انتخابات خواهد داشت و هر چقدر قدرت انتخاب مردم را بالا ببریم وحق انتخاب را به مردم واگذار کنیم  شاهد مشارکت بیشتری خواهیم بود و امیدواریم با مشارکت حداکثری انتخابات بهتری رقم بخورد.

خبرنگار: طیبه دولت آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۳۹۷۳۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان