//
کدخبر: ۲۳۶۰۸۷ //

بیش از ۴ هزار طلاق در فارس

رئیس کل داد گستری استان فارس گفت: در 9 ماهه سال جاری 4 الی 5 هزار طلاق در استان فارس انجام شده است.

بیش از 4 هزار طلاق در فارس
به گزارش فرتاک نیوز،

 حجت الاسلام سید کاظم موسوی عصرامروز در حاشیه نشست شورای اداری استان فارس اظهار داشت: رسیدگی به معضل پیش روی جامعه باید پیشینه فرهنگی داشته و تنها پشت میز نشستن مسؤولان و مدیران  مشکلی را برطرف نمی کند.

 وی  با اشاره به اینکه  بسیاری از اداره‌ها با دادگستری همکاری نمی کنند، افزود: درحوزه خانواده 13 نهاد وجود دارد، به علت متفرق بودن نسبت به فعالیت‌های  فرهنگی  به ویژه پیشگیری  مشکل بسیار را به وجود آورده و در نتیجه نزدیک به 4 ویا  5هزار هزار پرونده طلاق دراستان فارس شاهد هسیم.

رئیس کل دادگستری فارس خاطر نشان کرد: طرح‌های پیشگیرانه و پیوست فرهنگی باید در تمامی اداره‌ها نهادینه و مد نظر قرار گیرد ودراین راستا بسیاری از مناطق و محله‌ها مسجد احداث نشده است.

موسوی تصریح کرد: درروستایی که فساد در آن زیاد بوده است شورای اسلامی این روستا اظهار داشت که در مسجدی که سالی حتی یک بار نماز جماعت و دعای کمیل برگزار نمی شود چگونه انتظار می رود که فساد در این مناطق محروم برچیده شود.

وی بیان داشت: بخش زیادی  پرونده‌های دادگستری مستقیم و غیرمستقیم مربوط به اداره‌ها است و برای مقابله با این معضل رویکرد جامعه هدف باید پیشگیرانه و جهادی باشد.

رئیس کل دادگستری استان فارس اضافه کرد:  حدود 10 هزار چاه غیر مجاز و 50 هزار باغ غیر مجاز دراستان فارس  وجود دارد  و باید فرمانداری‌ها، بخشداری‌ها  و دیگر مسؤولان در مقابله با این گونه معضل کوتاهی نکنند.

موسوی در مورد واگذاری زمین ابراز داشت: در اختیار قرار دادن زمین باید  از سوی بازرسان و افرادی پاکدست انجام شود تا به راحتی فریب افراد سودجو نشوند.

وی اظهار داشت: درشرایط جنگ تمام عیار اقتصادی که معضل بسیاری را برای افراد کم برخوردار جامعه ایجاد کرده است،  نشنیدن صدا و مطالبات  ارباب و رجوع از سوی مدیران و مسؤولان در نظام مقدس جمهوری اسلامی جایز نیست.

رئیس کل دادگستری فارس خاطر نشان کرد: از ابتدای ورود رئیس قوه قضائیه بیش از 450 زندانی را آزاد کردند وباید روحیه اخلاق مداری در جامعه افزایش یابد تا به  افزایش سرمایه انسانی دسبت یابیم.

موسوی  با مثبت ارزیابی کردن دولت الکترونیک تصریح کرد: برای جلوگیری از وقت آحاد جامعه رسیدن به دولت الکترونیک فرصتی ضروری است و وصل شدن به سامانه دادگستری بسیاری از پرونده‌ها درکوتاهترین زمان رسیدگی می‌شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۳۶۰۸۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان