//
کدخبر: ۱۹۰۰۶۹ //

الظواهری: جنگ با اسرائیل اولویت‌ است

رهبر تشکیلات تروریستی القاعده در حرکتی برای جلب دوستی فلسطینی‌ها، گروه‌های تروریستی را به جنگ با رژیم صهیونیستی فراخواند و تاکید کرد، جنگ با اسرائیلی‌ها از اولویت‌های القاعده است.

الظواهری: جنگ با اسرائیل اولویت‌ است
به گزارش فرتاک نیوز،

 به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، ایمن الظواهری، رهبر گروه تروریستی القاعده در پیام ویدیویی جدیدی که توسط موسسه السحاب، شاخه رسانه‌ای القاعده به مناسبت ماه رمضان ضبط و منتشر شد، به فلسطینی‌ها درباره اقدامات متجاوزانه اسرائیلی‌ها در مسجد الاقصی و بیرون کردن اعتکاف‌کنندگان از مسجد پیام داد.

الظواهری در این ویدیو گروه‌های حامی القاعده را به جنگ با رژیم صهیونیستی فراخواند و تاکید کرد: جنگ با اسرائیلی‌ها از اولویت‌های القاعده است.

عمر عبدالمنعم، کارشناس جنبش‌های بنیادگرایانه در مصر گفت: در ویدیوی الظواهری هیچ چیز جدیدی وجود نداشته و تنها تلاشی برای جلب نگاه‌هاست، همانگونه که ملاحظه می‌کنید، هر زمان که ابوبکر البغدادی، رهبر داعش در ویدیویی ظاهر می‌شود، کمی بعد الظواهری نیز ویدیویی را منتشر می‌کند تا بگوید من هم هستم.

موسسه السحاب ویدیوی اخیر از الظواهری را کمتر از یک ماه پس از ویدیوی آخر البغدادی در اواخر آوریل گذشته منتشر کرد.

البغدادی در آن ویدئو تهدید کرده بود، انتقام تمامی کشته‌ها و اسرای داعش را می‌گیرد، او همچنین درباره تحولات اخیر از جمله انتخابات اسرائیل صحبت کرد.

الظواهری در آن فایل ویدیویی سخنرانی خود را با پرداختن به اقدامات متجاوزانه اسرائیلی‌ها علیه فلسطینی‌ها در ماه رمضان آغاز و تاکید کرده که رمضان باید ماه "جهاد و جنگ" باشد.

او در پایان اعضای جوان القاعده و گروه‌های تروریستی هم‌پیمان با آن را به مقابله با صهیونیست‌ها دعوت کرد و از آنها خواست نیروهای خود را در ماه رمضان در راستای تلاش برای خروج از شرایط دشوار در فلسطین هدایت کنند.

عبدالمنعم افزود: الظواهری تلاش می‌کند این پیام را برساند که به دنبال جنگ با اسرائیل است تا از این راه فلسطینی‌ها را با خود همراه کند. الظواهری با سوء استفاده از ماه رمضان در صحبت‌های خود خطاب به نیروهایش، اشاره‌هایی به استفاده از راهکارهای جدید می‌کند.

این کارشناس مصری به الشرق الاوسط گفت: الظواهری به این دلیل که راهکارهای مشخصی برای عملیات خود ندارد و در وضعیت فقدان به سر می‌برد می‌بینیم با جود شکست‌های چند ماه گذشته گروه البغدادی، نیروهایش را در راستای منافع داعش به کار گرفته است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۹۰۰۶۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان