//
کدخبر: ۲۳۵۲۹۸ //
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه:

توزیع خوراک آماده دام به صورت کنسانتره در دستورکار است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در نهمین کارگروه تنظیم بازار استان عنوان کرد توزیع خوراک آماده دام (کنسانتره دام) در دستورکار خواهد بود و از توزیع سبوس گندم خام خودداری می گردد.

توزیع خوراک آماده دام به صورت کنسانتره در دستورکار است
به گزارش فرتاک نیوز،

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اعلام مصوبات نهمین کارگروه تنظیم بازار استان که به ریاست معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه برگزار شد گفت: در این جلسه مقرر گردید به منظور بهبود تغذیه دام در دامداریهای روستایی و عشایری، توزیع خوراک آماده دام(کنسانتره دام) در دستورکار خواهد بود و از توزیع سبوس گندم خام خودداری می گردد.

 مهندس نوربخش حاتمی افزود: استفاده از کنسانتره دامی از نظر کمی و کیفی موجب بهبود تغذیه دام و در نتیجه بهبود کمی و کیفی تولیدات دامی می شود، از این رو سبوس گندم با تبدیل شدن به کنسانتره دام در دستورکار توزیع قرار خواهد گرفت.

حاتمی گفت: کنسانتره دامی یا خوراک دام آماده ترکیبی از مواد اولیه مورد استفاده در خوراک دام شامل جو، ذرت، کنجاله سویا، سبوس گندم، مکمل ها، مواد معدنی و... بوده که به صورت فرمولهای متوازن و متناسب با نیاز دام در سیستم تولید صنعتی و زیر نظر کارشناسان فنی دامپزشکی تهیه و برای مصرف دامداریها عرضه می گردد.

حاتمی افزود: عدم توزیع سبوس گندم به منزله قطع تامین خوراک دام نبوده بلکه با استفاده از آن در ترکیب خوراک دام حجم خوراک تولیدی و توزیعی حداقل سه برابر شده و به لحاظ کیفی نیز متناسب با نیاز دام کاملا بهبود خواهد یافت.

وی ضمن توصیه به  دامداران، تعاونیها و عوامل توزیع علوفه شهرستان در جهت تهیه و توزیع کنسانتره دام در بین دامداران، از دستگاههای اجرای نسبت به ترویج و آشنایی دامداران با مزایای استفاده از خوراک دام آماده در تغذیه دام تاکید نمود.

حاتمی تصریح نمود: واحدهای صنعتی دامپروری بزرگ که دارای امکانات تهیه خوراک دام می باشند همچنان سبوس خام را دریافت می نمایند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۳۵۲۹۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان