//
کدخبر: ۲۳۳۹۶۷ //
دکتر نجفی معاون دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه:

کسب رتبه هشتم رنکینگ دانشگاه ها توسط دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه

معاون دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از کسب رتبه هشتم این دانشگاه در رنکینگ دانشگاه های کشور خبر داد.

کسب رتبه هشتم رنکینگ دانشگاه ها توسط دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه
به گزارش فرتاک نیوز،

دکترفرید نجفی معاون دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در مراسم تجلیل از فناوران و پژوهشگران برتر دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: نتایج رسمی رنکینگ دانشگاه ها اعلام شد و دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در بین دانشگاه‌ های کشور رتبه هشتم و رتبه اول دانشگاه های تیپ ۲ را کسب کرد.

 دکتر نجفی افزود: بر اساس آمار  هر ساله ۲۷۵ هزارنفر ایرانی از ایران خارج می شوند که اکثرا نخبه هستند و سرمایه‌های زیادی برای آنها صرف شده است.

 وی افزود: در زمینه بهداشت شاخص خوبی داریم اما گاهی اخبار نگران کننده ای می شنویم  وزیر بهداشت از مشکل بزرگی به نام افسردگی در کشور نام برد که رتبه دوم  را بعد از بیماری های قلبی در کشور دارد.

دکتر نجفی اظهار داشت:  دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در راس همه دانشگاه های استان قرار دارد و در زمینه پزشکی بالینی هم بین  رتبه ۲۰۰ تا ۳۰۰ رنگینگ جهانی است.

این مسئول خاطر نشان کرد: کرمانشاه در طی ۲۰ سال گذشته در زمینه مقالات رشد افزایشی داشته و از نظر تعداد مقالات پر استناد از دانشگاه های تیپ یک همچون اصفهان دارای وضعیت بهتری  است و با ۵۰۱ عضو هیات علمی تمام شاخص های ارزشیابی قرار گرفتن در بین دانشگاه های تیپ یک را دارد.

نجفی با اشاره به  اجرای بسیاری از طرح های کشوری هم  که بر عهده دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه  است گفت: برنامه کشوری کتابداری بالینی که  دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه انجام شد و بالاترین امتیاز را در این زمینه کسب کردیم.

معاون دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در پایان  چالش های پیش رو در این دانشگاه را نامناسب بودن فضای مطالعه، عدم حمایت قانونی در زمینه صادرات ، نبود پارک علم و فناوری مستقل در حیطه سلامت و مهاجرت نخبگان با توجه به شرایط اقتصادی جامعه دانست و گفت: بین تولید علم و تولید فناوری و درآمد فاصله افتاده و باید این فاصله را پوشش دهیم.

خبرنگار:طیبه دولت آبادی

photo_2019-12-29_14-45-47

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۳۳۹۶۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان