//
کدخبر: ۲۳۳۳۲۷ //

به کارآفرینان حوزه سلامت "یارانه دستمزد" پرداخت می شود

مسئول کارآفرینی دانشگاه در جلسه توجیهی صنوف مرتبط با معاونت غذا و دارو ، از اجرای طرح یارانه دستمزد به کارآفرینان فعال در حوزه سلامت خبر داد.

به کارآفرینان حوزه سلامت "یارانه دستمزد" پرداخت می شود
به گزارش فرتاک نیوز،

 محمد رشیدی مسئول کارآفرینی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: طرح یارانه دستمزد با نظارت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در 8 استان‌ کشور از جمله استان کرمانشاه اجرا می‌شود و  یکی از طرح‌های دولت در راستای سیاست‌های رونق بازار کار است.

وی افزود : براساس این طرح که در حمایت از مناطق غیر برخوردار از اشتغال صورت گرفته وجهی به صورت 3 ماه یکبار بابت بخشی از دستمزد نیروی کار شغل اولی 20 تا 35 سال توسط دولت به کارفرما پرداخت می‌شود.

مسئول کار آفرینی دانشگاه  تصریح کرد: بر اساس طرح "یارانه دستمزد"، به کارآفرینان شغل اولی‌ در واحد‌های خود استفاده کنند، به میزان ۳۰ درصد یارانه دستمزد به مدت یکسال تعلق می‌گیرد تا هزینه‌های اشتغال برای آنان نیز کاهش یابد.

وی افزود: سقف بهره مندی هر کارگاه برای استفاده از نیروی کار شغل اولی معادل حداکثر ۵۰ درصد نیروی کار موجود است.

 

 این مسئول بیان داشت: کاهش هزینه‌های بکارگیری نیروی کار برای کارفرما ، افزایش فرصت اشتغال برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی، حمایت از ارتقای تولید داخلی و رقابت پذیری در بنگاه‌های اقتصادی بخش سلامت و ارتقای سطح سرمایه انسانی کارگاه‌های فعال بخش خصوصی و تعاونی در این حوزه از مهمترین اهداف این طرح است .

  رشیدی یکی دیگر از راهکارهای دولت در راستای کاهش بیکاری و رونق اشتغال در استانها  را اجرای طرح کارورزی دانست و گفت:  دانش آموختگان دانشگاهی دارای حداقل مدرک کارشناسی که جویای کار و متقاضی کارورزی هستند می توانند در این طرح ثبت نام کنند.

وی افزود:  مشوق‌های بیمه‌ای نیز جهت افزایش انگیزه کارفرمایان برای جذب کارورزان در این طرح در نظر گرفته شده است.

رشیدی خاطر نشان کرد: برای افزایش احتمال جذب این افراد و ماندگاری آنها در محیط کار، در صورت جذب کارورزان در واحد و بنگاه اقتصادی مربوطه، دولت تا ۲ سال ۱۰۰ درصد حق بیمه کارفرما را پرداخت خواهد کرد. بدین ترتیب کارفرمایان تا ۲ سال از پرداخت حق بیمه در قبال کارورزان معاف خواهند بود.

این مسئول گفت: افزایش قابلیت جذب و اشتغال دانش آموختگان از طریق انتقال مهارت و تجربه ، ایجاد انگیزه کارآفرینی و کسب وکار، ارتقاء اخلاق و صلاحیت حرفه ای دانش آموختگان و کاهش هزینه بکارگماری نیروی کار برای کارفرما از جمله اهداف اجرای طرح کارورزی است .

گفتنی است این جلسه در سالن جلسات معاونت غذا و دارو با حضور مسئول کارآفرینی دانشگاه،  نماینده اداره کار ،نمایندگان انجمن داروسازان ،نماینده مسئولین فنی کارخانجات مواد خوراکی، آشامیدنی و مدیران شرکت های توزیع دارو برگزار شد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۳۳۳۲۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان