//
کدخبر: ۲۳۲۲۵۲ //

عامل آلودگی هوای ساوه از شهر صنعتی است

مدیر هواشناسی ساوه گفت: عامل مهم و عمده‌ترین دلیل ایجاد و انباشت آلاینده‌ها در ساوه به‌عنوان دومین قطب تولید و صنعت استان مرکزی وجود شهر صنعتی در این خطه است.

عامل آلودگی هوای ساوه از شهر صنعتی است
به گزارش فرتاک نیوز،

«ایرج آقایی» روز پنجشنبه افزود: سال گذشته  ۲ روز آاوده با عامل صنعت بر این شهر ثبت شده اما، امسال این مسئله فراگیرتر است شده و علاوه بر اینکه چند روز اخیر شاخص کیفیت هوای این شهر مطلوب نبود، پیش‌بینی می‌شود که انباشت آلایندگی در ایام پیش‌رو تداوم داشته باشد.

وی اظهار داشت: افزایش روزهای آلاینده شهر ساوه غیرقابل چشم پوشی است و نیاز دارد که به صورت کارشناسی اقدامات موثری در این راستا صورت بگیرد.

مدیر هواشناسی ساوه با یادآوری تعطیلی مدارس و دانشگاه‌های این شهرستان در روز دوشنبه هفته جاری به‌دلیل افزایش غلظت آلاینده‌های جوی گفت: تعطیلی مراکز آموزشی اتفاقی بود که امسال به علت آلودگی هوا در ساوه رخ داد و در سال‌های قبل کمتر سابقه داشت.

آقایی اظهار داشت: هواشناسی در فرآیند انباشت آلایندگی‌ها و وضعیت جوی نقش «اعلام» شرایط کیفیت هوا را دارد و اقدامات عملیاتی برای رفع مشکل آلودگی بر عهده سایر ارگان‌های ذیربط مانند محیط زیست و فرمانداری است.

وی اظهار داشت:  وقتی هوا راکد و ساکن باشد ذرات آلاینده به‌دلیل سرما در سطح پایین۲تری می‌مانند و ایستایی آنان برای سلامت خطرآفرین است.

مدیر هواشناسی ساوه اظهار داشت: موج جدید آلودگی صنعتی هوای ساوه از اواخر امروز (پنجشنبه ۲۸ آذر) این شهرستان را در بر می‌گیرد و کیفیت نامطلوب هوا تا روز یکشنبه هفته آتی استمرار دارد.

آقایی تاکید کرد: این وضعیت به‌دلیل سکون هوا و ایجاد وارونگی دما جوی در شهرستان ساوه رخ می‌دهد و به‌تدریج در روزهای آتی کیفیت هوای این شهر برای همه گروه‌های سنی خطرناک خواهد شد.

شهرستان ساوه با بهره‌مندی از ۵۵۰ واحد تولیدی از قطب‌های صنعت در کشور محسوب می‌شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۳۲۲۵۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان