//
کدخبر: ۲۳۰۶۲۵ //

نامه تشکل‌های دانشجویی اصفهان به رئیس مجلس؛ جایگاه مجلس در تصمیم‌سازی کلان کشور مشخص شود

جمعی از تشکل‌های دانشجویی استان اصفهان در نامه‌ای به رئیس مجلس، درباره موضوع افزایش قیمت بنزین و تأثیر آن بر قیمت کالاها نکاتی را تذکر دادند.

نامه تشکل‌های دانشجویی اصفهان به رئیس مجلس؛ جایگاه مجلس در تصمیم‌سازی کلان کشور مشخص شود
به گزارش فرتاک نیوز،

 جمعی از تشکل‌های دانشجویی استان اصفهان در نامه‌ای به رئیس مجلس، درباره موضوع افزایش قیمت بنزین و تأثیر آن بر قیمت کالاها نکاتی را تذکر دادند.

در ابتدای این نامه خطاب به علی لاریجانی آورده شده است: لازم است برای مردم شریف ایران روشن شود که جایگاه نمایندگان مردم در اخذ چنین تصمیمات مهمی کجاست و چرا نمایندگان مردم از چنین طرح‌های مهمی اظهار بی‌اطلاعی می‌نمایند؟،  با توجه به اینکه به نظر می‌رسد هنوز ایرادات مهم و البته قابل اصلاحی در طرح مذکور وجود داشته باشد، طرح عملیاتی و نقشه راه مجلس برای اصلاح این طرح در چه مرحله‌ای است و چه اقداماتی در این راستا صورت گرفته است؟

در ادامه آورده شده است: با توجه به اینکه نمایندگان مجلس شورای اسلامی، وکیل و مدافع حقوق مردم شریف ایران‌اند، نقش آنان برای آماده‌سازی فضای روانی جامعه در حوزه‌های انتخابی‌شان چه بوده است؟ و اصلاً آیا چنین نقشی برای نمایندگانِ مردم، از قبل اندیشیده شده بود؟ و اگر چنین نبوده  که به نظر هم همین‌گونه می‌رسد  چه کسی باید خسارات مالی و روانی ناشی از این عدم آماده‌سازی فضای روانی کشور را پرداخت نماید؟،  لازم است نمایندگان مجلس در این روزهای سخت  که کشور به کارزار مبارزه اقتصادی و جنگ روانی دشمن پاگذاشته است، مصرانه و خستگی‌ناپذیر به اصلاح روندها و نظارت‌های لازم بپردازند، حال در این میان، جایگاه اعتراضات عقب‌افتاده و نمایشی‌ای مثل استعفای نمایندگان، آن هم چندماه مانده به پایان این مجلس کجاست و چرا باید شاهد چنین اقدامات سطح پایین و بی‌اثری باشیم؟

در بخش دیگری از این نامه آورده شده است: برنامه عملیاتی مجلس برای افزایش نظارت‌های قانونی خود بر عملکرد سازمان‌ها و نهادهای مجری این طرح چیست؟ و آیا اصلاً چنین برنامه‌هایی در مجلس پیش‌بینی‌شده است یا باید کماکان منتظر پس‌لرزه‌های تصمیمات عجولانه و گاها غیرکارشناسی نهادهای مسئول باشیم و  لازم است برآوردی دقیق صورت گیرد که ایرادات مطروحه در طرح سهمیه‌بندی بنزین و کارت سوخت که در سال 94 و در این دولت با مخالفت شدید رئیس‌جمهور و کابینه ایشان نسبت به این طرح، لغو گردید، چه بود؟ و آیا این ایرادات اصلاً وجود داشته یا این تصمیم، صرفاً یک لجبازی سیاسی بوده است؟ همچنین مردم باید بدانند چه کسانی باید پاسخگوی زیان‌های بی‌شمار مالی و روانی رفت‌وبرگشت چنین طرح‌هایی باشند؟ لازم است شخص رئیس‌جمهور با حضور در مجلس شورای اسلامی، افکار عمومی را در این زمینه توجیه و اغنا نمایند.

در پایان این نامه آورده شده است: آیا در لایحه و قانون بودجه سال 98 کشور، پیش‌بینی این طرح انجام شده و راه‌های هزینه کرد آن، آورده شده است؟ یا درآمد ناشی از اجرای این طرح به سلیقه دولت برگشته و سر از ناکجا آباد در خواهد آورد؟ و آیا مجلس نقشی برای خود در راستای نظارت بر این بودجه قائل شده است یا خیر؟

این نامه به امضای اعضای  شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان اصفهان،  انجمن اسلامی دانشگاه پیام نور اصفهان، بسیج دانشجویی دانشگاه اصفهان، جامعه اسلامی دانشگاه اصفهان، بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور اصفهان، جامعه اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد، انجمن اسلامی دانشگاه کاشان، جامعه اسلامی دانشگاه صنعتی اصفهان، بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد واحد اصفهان، جامعه اسلامی دانشگاه آزاد واحد اصفهان، بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد واحد نجف‌آباد و  انجمن یوسف زهرا دانشگاه آزاد واحد فلاورجان رسیده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۳۰۶۲۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان