//
کدخبر: ۲۲۸۹۴۵ //
معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمانشاه:

امروز استان کرمانشاه پایگاه خیرین نیک اندیش است

مراسم گرامیداشت روز جهانی معلولین امروز( ۱۲ آذر) در تالار وحدت دانشگاه فرهنگ و هنر برگزار شد.

امروز استان کرمانشاه پایگاه خیرین نیک اندیش است
به گزارش فرتاک نیوز،

دکتر ابراهیم الهی تبار معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمانشاه در مراسم گرامیداشت روز جهانی معلولین که امروز( ۱۲ آذر) در تالار وحدت دانشگاه فرهنگ و هنر برگزار شد اظهار شد: برای کسانی که مسئولیت را محدودیت ندانستند آرزوی پیروزی و موفقیت می‌کنم و از خداوند منان برای دکتر رضوانی مدنی که در  ساماندهی خدمات، برای خوبان جامعه تلاش می کنند آرزوی سلامتی و موفقیت دارم و از تمام مراجعی که برای تسکین آلام دردمندان در جامعه و در بخش‌های مختلف تلاش می کنند تشکر می کنم.

 دکتر الهی تبار افزود: یکی از اتفاقات بزرگ در حمایت از حقوق معلولین ارائه لایحه حمایت از حقوق معلولین بود که در سال ۹۷ ابلاغ شد و امروز در بخش آموزشی، فرهنگی و ورزشی جامعه  شاهد هدفمند شدن تلاش های معلولین هستیم.

 معاون سیاسی امنیتی استانداری گفت: دکتر رضوان مدنی در ابتدا از گرفتن این مسئولیت امتناع می‌کردند وبا پذیرفتن مسئولیت توسط ایشان امروز شاهد اتفاقات خوبی در استان هستیم.

photo_۲۰۱۹-۱۲-۰۳_۱۴-۲۱-۵۸

وی با اشاره به عمل خیرخواهانه دکتر امان اللهی در نجات جان کودکی که سالها از بیماری ناهنجار رنج میبرد تصریح کرد: دکتر امان اللهی ماموریت داشت که خانواده و فرزندی را که در رنج و سختی به سر می بردند نجات دهد و به درمان  این کودک بپردازد و این توفیق بزرگی است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمانشاه بیان داشت: امروز استان کرمانشاه پایگاه خیرین نیک اندیش است در زلزله سال ۹۶ بالغ بر  ۷۸ مدرسه در زلزله آسیب دید ولی بیش از ۲۰۰ مدرسه با همت خیرین در استان ساخته شد و در بحث خانه‌های سلامت یک بیمارستان در اسلام آباد تخریب شده بود ولی  سه بیمارستان در حال ساخت است و مراکز بهداشتی و درمانی کامل شده و بیمارستان هم تا پایان سال کامل می شود.

 وی افزود: امروز در کرمانشاه انجمن نوآوران حضور پیدا می‌کند و در محروم ترین مناطق استان در میان کسانی که سخت ترین وضعیت معیشتی را دارند به کار درمان می‌پردازد پزشکان موسسه ملی مرهم در استان کرمانشاه کودکان شکاف لب و کام را جراحی می کنند وخیرین مسکن ساز به همت دکتر رضوان مدنی می آیند و  برای معلولین خانه می سازند و میلیاردها تومان هزینه مسکن پرداخت می کنند که اکنون مشکل مسکن خانوارهای دو معلولی حل شده ومسکن آنها ساخته خواهد شد ودر تلاشیم که مشکل مسکن خانوارهای تک معلول را هم حل کنیم.

دکتر الهی تبار افزود: امسال به حول و قوه الهی و تلاش مهندس بازوند استاندار کرمانشاه  ۱۶۰۰ مورد جهیزیه برای خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی آماده می شود و منابع اعتباری آن تامین شده است.

 این مسئول گفت: پیش تر کسانی که محدودیت حرکتی داشتن در چشم جامعه معلول بودند و امروز درالمپیادهای علمی، ورزشی و... فعالیت می‌کنند و مدیرانی از این عزیزان را در کشور داریم که افتخار آفرینند و علیرغم محدودیت ها پرچم ایران را در رقابت‌های ورزشی و علمی به اهتزاز در می آورند.

 وی در ادامه اظهار داشت :در زمینه  پیشگیری از معلولیت در جامعه غربالگری ژنتیکی قبل از ازدواج انجام می گیرد و مشاوره هایی را به خانواده ها می دهند که در کاهش تولد کودکان معلول در جامعه موثر است.

وی از جمله  کارهای دیگر در جهت جلوگیری از معلولیت را کاهش  تصادفات جاده‌ای اعلام کرد و گفت: تصادفات جاده ای از ۲۷ هزار نفر به ۱۲ تا ۱۴ هزار نفر رسیده هر چند که این حوادث در جامعه هنوز هم زیاد است و باعث معلولیت و محدودیت می‌شود ولی ما درصددیم با تدابیر لازم آن را کاهش دهیم.

معاون سیاسی امنیتی استانداری کرمانشاه مراسم بزرگداشت برای معلولین که از بهترین افراد جامعه هستند را کار بزرگی دانست و خاطر نشان کرد: عملکردهایی را که رقم خورده در معرض دید مردم قرار دهیم تا بتوانیم ارتباط موثر تری برای بهبود برنامه ها در جهت تأمین زندگی بهتر برای معلولین داشته باشیم.

خبرنگار: طیبه دولت آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۲۸۹۴۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان