//
کدخبر: ۲۲۷۶۵۶ //
در جلسه ستاد ساماندهی جوانان عنوان شد؛

برای توسعه استان باید نقش جوانان را پر رنگ تر کنیم / جوانان از برگزاری این ستاد ها خروجی می خواهند

جلسه ستاد ساماندهی جوانان به ریاست استاندار کرمانشاه عصر امروز (۵ آذرماه ) با حضور ابراهیم الهی تبار معاونت سیاسی امنیتی استاندار، صابر رحیمی مدیر کل ورزش و جوانان و مهدی فتاحیان معاونت فرهنگی و امور جوانان اداره کل تربیت بدنی و مدیران و مسئولین ذیربط در سالن تدبیر استانداری کرمانشاه برگزار شد.

برای توسعه استان باید نقش جوانان را پر رنگ تر کنیم / جوانان از برگزاری این ستاد ها خروجی می خواهند
به گزارش فرتاک نیوز،

هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه در این جلسه ضمن تبریک پنجم آذر ماه و هفته بسیج  اظهار داشت: بسیج یادگار امام راحل (ره) از بزرگترین دستاورد های انقلاب است که مشارکت جدی را در پیشبرد جنگ و دفاع مقدس داشت و این فرهنگ غنی شده بسیج نام گرفت و دارای شاخصه هایی است که امروز با خدا محوری، خداباوری ، ولایتمداری، و اعتماد به نفس می تواند خیلی از مشکلات را حل کند و شاخصه خداباوری در بسیج آنقدر نمایان بود که امام (ره ) بسیج را لشکر مخلص خدا و رهبر معظم انقلاب بسیج را شجره طیبه نامید و امیدواریم بتوانیم با بکارگیری  فرهنگ بسیجی این فرهنگ را در کشور ارتقا دهیم.

استاندار کرمانشاه در ادامه افزود: برای ساماندهی جوانان باید سندی تهیه شود و این سند احصاء شود که بتوانیم چالش های پیش روی جوانان را کم کنیم و این کار سختی نیست.

 مهندس بازوند تصریح کرد: امروز جوانان با چالش هایی نظیر  اشتغال، ازدواج، و مسکن مواجه هستند و با احصاء این سند و خروجی برنامه ای جامع می توان  راه حل خوبی برای مشکلات جوانان ایجاد کرد.

 بازوند بیان داشت:جوانان از برگزاری این ستاد ها خروجی می خواهند و باید از پیشنهادات و نظرهای جوانان برای حل مشکلات استفاده کنیم که برنامه ای برای ارتقا استان داشته باشیم تا به نقطه مثبتی برسیم.

 وی در ادامه از صابر رحیمی مدیرکل ورزش و جوانان خواست که آنقدر که برای ورزش وقت می‌گذارد برای جوانان هم وقت بگذارد و گفت: اگر ۸۰ درصد برای ورزش استان و ۲۰ درصد برای جوانان تلاش کند مشکل جوانان حل نخواهد شد و به ثمر نخواهد رسید.

 وی در ادامه فضای مجازی را دارای ظرفیت ارزشمند و خوبی دانست و گفت: برای پیشرفت و توسعه استان و جوانان باید جلساتی را برنامه‌ریزی کرد که از این فرصت و فرصت های پیش رو استفاده شود تا به تهدید جدی تبدیل نگردد.

وی افزود:صحبت های راهبردی در این جلسات خوب است ولی این جلسات باید کاربردی و عملیاتی شود و خروجی آن مشخص گردد و کاربردی شدن نیاز به برنامه دارد.

این مسئول اظهار داشت: برای توسعه استان باید نقش جوانان را پر رنگ تر کنیم تا جوانان در ساخت و ساز استان که متعلق به خودشان است پررنگ‌تر حضور یابند و مشارکت آنها را در کارها داشته باشیم و در این زمینه جوانان هم باید خودباوری و اعتماد به نفس داشته باشند.

 

استاندار کرمانشاه در ادامه گفت: دو سال پیش که  استاندار کرمانشاه شدم از مدیران خواستم که کسی تماشاچی نباشد و امروز هم این حرف را تکرار می کنم، آینده جوانان استان در دست مدیران است و مدیران باید ابزاری را فراهم کنند که مشارکت و پیشرفت جوانان مهیا شود و مشارکت جوانان لازمه پیشرفت استان است و اگر قرار است مشارکت صورت بگیرد باید از نقطه نظرات جوانان هم استفاده  شود.

استاندار کرمانشاه استفاده از حضور جوانان در بخش کشاورزی در منطقه مرزی قصرشیرین را نقطه شروع خوبی دانست و گفت: موافقت تخصیص زمین و آب برای کشاورزی در ۲ هکتار گرفته شده است و برای تقسیم بندی منتظر پیشنهاد جهاد کشاورزی هستیم و اگر جوانان این منطقه نیاز به آموزش داشته باشند زمینه آن را فراهم خواهیم کرد و در صورت احتیاج وام با سودکمتر برای این افراد در نظر گرفته می شود البته نباید بازاریابی در این زمینه را فراموش کرد و جوانان باید بتوانند  بازار را فتح کنند تا محصولات روی دستشان نماند.

 بازوند در ادامه از انعقاد تفاهم نامه با سرمایه گذاری خبر داد که قرار است عطری را با برند شیرین و فرهاد در کرمانشاه تولید کند و قرار است مراسم معرفی برند این عطر در بیستون صورت بگیرد که در معرفی این برند کرمانشاه می تواند جهانی شود.

وی در پایان با اشاره به قرارداد سریال "نون خ" آن را کار بزرگی در استان دانست و افزود: این سریال در ۲۶قسمت و در ماه مبارک رمضان پخش خواهد شد که کار اجرایی آن به زودی انجام می شود و امیدواریم کارهای عملیاتی را هم تا پایان آذر ماه به نتیجه برسانیم.

خبرنگار:طیبه دولت آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۲۷۶۵۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان