//
کدخبر: ۲۲۲۲۸۴ //
‍ معاون اقتصادی استاندار کرمانشاه:

کرمانشاه از استان‌های موفق در عرصه جذب سرمایه‌گذاری است

‍ دکتر حاتمی معاون اقتصادی استاندار،کرمانشاه را از استان‌های موفق در عرصه جذب سرمایه‌گذاری دانست.

کرمانشاه از استان‌های موفق در عرصه جذب سرمایه‌گذاری است
به گزارش فرتاک نیوز،

دکتر  هدایت حاتمی معاون اقتصادی استانداری کرمانشاه صبح شنبه (۴ آبان‌ماه )با اشاره به موفقیت حاصل شده استان در حوزه جذب سرمایه‌های جدید اظهار داشت: یکی از اولویت‌های جدی مدیریت ارشد استان، بالابردن سهم سرمایه‌گذاری و نسبت سرمایه‌ گذاری‌های جدید به میزان تولید استان است.

 وی افزود : در دنیا پیشرفت هر کشور و منطقه‌ای را با نسبت سرمایه‌گذاری به تولید ناخالص داخلی آن منطقه می‌سنجند و هر کشوری خواهان بالندگی و پیشرفت باشد، باید نسبت سرمایه‌گذاری‌های جدید در آن منطقه نیز از رشد بالایی برخوردار باشد.

این مدیر ارشد استان تاکید کرد: در کنار حفظ واحدهای فعلی و اشتغال موجود، موضوع جذب سرمایه‌گذاری جدید از یک اهمیت بسیار ویژه‌ برخوردار است.

 معاون اقتصادی استاندار ادامه داد‌: همچنین تلاش می‌کنیم پروژه‌های زیرساختی و عمرانی استان در حوزه‌های صنعت و مشاغل کارگاهی و صنفی و طرح‌های بزرگ و کلیدی و متوسط را هم اجرایی کنیم.

دکتر حاتمی افزود: همچنین راه‌اندازی واحدهای نیمه‌کاره قبلی و پروژه‌های بالای 50 درصد پیشرفت فیزیکی را در اولویت ویژه گذاشته‌ایم و این واحدها به صورت هفتگی مورد کنترل قرار می‌گیرند.

وی اظهار داشت: همچنین با جدیت به دنبال جذب سرمایه گذاری‌های جدید رفته‌ایم و در این زمینه یکی از استان‌های فعال و موفق هستیم.

وی ادامه داد: طی مقایسه ای که وزارت صمت در این زمینه انجام داده است، کرمانشاه در چهارماهه اول سال ۹۸ در مقایسه با مدت مشابه در سال ۹۷ دارای از جمله استان هایی بوده است و از رشدی حدود ۲۰۰ درصدی در حوزه جذب سرمایه گذاری در بخش صنعت برخوردار بوده است.

دکتر حاتمی ادامه داد: خوشبختانه در زمینه جذب سرمایه‌گذاری‌های جدید در حوزه هایی مانند پتروشیمی و صنایع پایین دستی آن، فرآوری‌های کشاورزی و معدنی کارهای بسیار خوبی را انجام داده‌ایم.

وی افزود: این سرمایه‌گذاری‌های جدید در مرحله اجرای پروژه برای استان یک اشتغال‌زایی جدید خواهند داشت و در مرحله بهره‌برداری نیز  اشتغال مستقیم و غیرمستقیم قابل توجهی را در پی خواهند داشت.

دکتر حاتمی عنوان کرد: چند پروژه مهم استان مانند بیواتانول، بیوایمپلنت و کاغذ تامین بیستون و پاک مایه از قبل شکل گرفته‌اند ولی هنوز بهره‌برداری نرسیده‌اند و نیمه‌کاره باقی مانده‌اند. امیدواریم این پروژه‌ها را هر چه زودتر به بهره‌برداری برسانیم.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۲۲۲۸۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان