//
کدخبر: ۲۲۷۸۲۲ //

ایران به یک قدرت نوظهور صنعتی تبدیل شده است

وزیر صنعت، معدن و تجارت، خودکفایی در آلومینیوم را به دلیل استراتژیک بودن این فلز بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: ایران که یک قدرت نوظهور صنعتی شده است و نمی‌توانیم آلومینیوم را نادیده بگیریم.

ایران به یک قدرت نوظهور صنعتی تبدیل شده است
به گزارش فرتاک نیوز،

 رضا رحمانی در ارتباط ویدئو کنفرانسی با جلسه شورای اداری آذربایجان شرقی که با حضور رئیس جمهور در استانداری برگزار شد، تولید فلزات استراتژیک مس و آلومینیوم دارای اهمیت ویژه‌ای عنوان کرد و اظهار داشت: مشکلات مس سونگون در عدم خام فروشی و توسعه در سفرهای قبلی حل شد و مردم استان قدردانی خود را اعلام کردند اما در مورد آلومینا که مشکلاتش عمدتاً تأمین مالی و تکنولوژی بود، شرکت‌های مختلف قراردادشان عملیاتی نشده است.

وی با بیان اینکه امروز طبق قرارداد ایمیدرو با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء، ایمیدرو تأمین مالی کرده و قرارگاه هم توانمندی بی نظیری دارد که مصمم هستند این پروژه را اجرایی کنند افزود: 450 هزارتن تولید آلومینیوم کشور است که آلومینیوم جنوب هم 300 هزارتن تا پایان سال به این مقدار اضافه می‌شود ولی نیاز ما بیش از این است.

وزیر صنعت، مهم‌ترین مشکل در صنعت آلومینیوم را نبود منابع آلومینا دانست و گفت: اکنون استخراج آلومینا فقط در جاجرم اجرایی می‌شود، لذا مأموریت دادم در همه جای کشور که امکان استخراج آلومینا وجود دارد، اکتشاف صورت گیرد.

وی ادامه داد: در این مدت به ذخایر قابل توجهی از بوکسید به عنوان ماده اولیه آلومینا برنخوردیم ولی بزرگترین ذخایر نفلین سینیت در سراب قرار دارد که سرمایه گذاری در این حوزه در اولویت قرار دارد.

رحمانی خودکفایی در آلومینیوم را به دلیل استراتژیک بودن این فلز بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: ایران که یک قدرت نوظهور صنعتی شده است و نمی‌توانیم آلومینیوم را نادیده بگیریم.

وی با اشاره به اینکه برای نفلین سینیت سراب، بیش از 1500 میلیارد تومان سرمایه گذاری برای ایجاد زیرساخت هزینه شده است، اضافه کرد: آب، برق و گاز و راه آهن زیرساخت‌های مهمی بوده که اکنون برای بهره برداری و استخراج آماده است.

وزیر صنعت خاطر نشان کرد: در ورزقان که ذوب مس راه اندازی شده، شهرک تخصصی مس هم در حاشیه آن راه اندازی می‌شود و در سراب هم در حاشیه نفلین سینیت شهرک تخصصی راه اندازی می‌شود و با چرخه صنعتی مس و آلومینا صنعت شمالغرب را متحول می‌کنیم.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۲۷۸۲۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان