//
کدخبر: ۱۹۱۴۱۴ //

تأکید وزیر صنعت بر حمایت سیستم بانکی از صنعتگران

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به لزوم حمایت سیستم بانکی از صنعتگران گفت: بخش صنعت ظرفیت اشتغال‌زایی بالایی دارد که باید به درستی مورد استفاده قرار گیرد.

تأکید وزیر صنعت بر حمایت سیستم بانکی از صنعتگران
به گزارش فرتاک نیوز،

رضا رحمانی امروز در حاشیه بازدید از شهرک صنعتی قرچک با اشاره به نامگذاری سال جاری به عنوان سال رونق تولید از سوی مقام معظم رهبری اظهار داشت: ایران در حوزه صنعت و واحدهای تولیدی از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بسیاری برخوردار است که باید نسبت به توسعه این بخش اهتمام جدی داشت.

وی با اشاره به پیشرفت‌های صنعتی کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی تصریح کرد: امروز در حوزه ذخایر سنگ آهن، معادنی کشف شده که ظرفیت کشور از لحاظ بهره‌گیری از این ماده معدنی به 2 برابر افزایش یافته است‌ و این در حالی است که در زمان جنگ تحمیلی حتی در تأمین سیم خاردار نیز با مشکل روبه رو بودیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: در شریطی که کشور در جنگ اقتصادی قرار دارد و با کاهش درآمدهای نفتی روبه رو هستیم باید تلاش خود را در حوزه‌های مختلف از جمله فولاد، مس، خودرو، پتروشیمی، سیمان و امثال آن مضاعف کنیم.

رحمانی با تأکید بر رونق تولید و حمایت از صاحبان صنایع بیان کرد: خط مقدم مبارزه با تحریم‌ها، تولیدکنندگان به عنوان سربازان ملی هستند که باید مورد حمایت قرار گیرند.

وی سپس با اشاره به مشکل صنایع استان تهران گفت: نخستین اقدام در راستای حمایت از صنایع، حفظ وضع موجود و سپس توسعه آن است‌، ایران در بسیاری از رشته‌ها همچون فولاد، آلومینیوم و سیمان از ظرفیت تولیدی بسیاری برخوردار است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: بالغ بر 20 درصد صنعت کشور در استان تهران فعال است و این نشان از توان بالای این استان در حوزه‌های اشتغال‌زایی دارد و سیستم بانکی باید نهایت حمایت را از واحدهای تولیدی در استان داشته باشد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۹۱۴۱۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان