//
کدخبر: ۱۷۳۹۳۱ //

وزیر صنعت، معدن و تجارت: سهم ایران از واردات کشورهای همسایه ۲ درصد است

وزیر صنعت، معدت و تجارت گفت: کشورهای همسایه سال گذشته ۱۳۰۰ میلیارد دلار واردات داشتند که سهم ایران ۲۵ میلیارد دلار یعنی دو درصد بوده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت:
سهم ایران از واردات کشورهای همسایه ۲ درصد است
به گزارش فرتاک نیوز،

رضا رحمانی شامگاه پنجشنبه در شورای گفتگو دولت و بخش خصوصی استان قم که در سالن امام جواد (ع) استانداری قم برگزار شد، اظهار کرد: رشد استان قم نسبت به جایگاهی که در کشور دارد مناسب نبوده است.

وی با بیان اینکه حفظ وضع موجود در تولید یکی از اولویت‌ها است، افزود: تمام تلاش ما این است تا اشتغال موجود تثبیت و حفظ شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت قم گفت: دشمنان انقلاب همه سعی خود را می‌کنند تا با فشارهای اقتصادی و تعطیلی کارخانه‌ها و کاهش تولید بر ما ضربه بزنند.

وی با تأکید بر اینکه اگر تولید کشور فعال شود بیکاری، تورم و گرانی حل می‌شود، ابراز کرد: کشور دارای مشکلاتی است که رفع آن در گرو توجه به تولید است.

رحمانی با بیان اقدام در جهت رفع مشکلات تولید کنندگان و رونق تولید در کشور، گفت: مشکلات اقتصادی در قم به نسبت دیگر استان‌ها کم‌تر است.

وی بیان کرد: در زمینه تولید مواد پتروشیمی ۲ برابر مصرف، تولید داریم اما در همین زمینه تولید کننده مشکل دارد و با کمبود مواد روبرو است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: تلاش ما در این وزارتخانه این است تا مشکل ارزی تولید کنندگان را حل کنیم و لذا در همین راستا اقداماتی هم صورت گرفته است.

وی استفاده از توان بخش خصوصی و همچنین تسهیل کار صنعت گران را از جمله راه‌های مقابله با تحریم‌ها عنوان کرد و گفت: کشورهای همسایه سال گذشته ۱۳۰۰ میلیارد دلار واردات داشتند که سهم ایران ۲۵ میلیارد دلار یعنی دو درصد بوده است.

رحمانی از ایجاد شهرک‌های تخصصی کفش و سنگ حمایت کرد و خواستار احداث آن‌ها شد و افزود: استان قم در زمینه فرش یکی از استان‌های شاخص و سرآمد است و باید برای رفع مشکل فرش اقداماتی انجام بگیرد.

وی با بیان اینکه امسال بیش از یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار به عراق مواد پتروشیمی و شیمیایی صادر شد، افزود: صادرات ایران به عراق به صورت فردی انجام می‌شود که نیاز به سازماندهی مناسبی دارد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: مهر
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۷۳۹۳۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان