//
کدخبر: ۲۲۶۸۳۵ //

تشریح برنامه‌های هفته بسیج; از افتتاح پروژه‌های محرومیت‌زدایی تا اهدای جهیزیه به نوعروسان در کردستان

فرمانده سپاه بیت‌المقدس استان ویژه برنامه‌های هفته بسیج را در کردستان تشریح کرد.

تشریح برنامه‌های هفته بسیج; از افتتاح پروژه‌های محرومیت‌زدایی تا اهدای جهیزیه به نوعروسان در کردستان
به گزارش فرتاک نیوز،

سردار سید صادق حسینی عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در این شهر برگزار شد، با تبریک هفته بسیج اظهار داشت: به مناسبت گرامیداشت این ایام برنامه‌های مختلفی توسط سپاه بیت‌المقدس در استان تدارک دیده‌شده که امیدواریم برگزاری آنها سبب ارتباط بیشتر با لایه‌های مختلف جامعه شود.

وی افزود: بسیج یک هدیه الهی به ملت, عنصر محوری در حل مشکلات سخت و عمق استراتژیک نظام جمهوری اسلامی ایران است که در ابعاد امنیتی، سیاسی و اقتصادی نقش محوری داشته و برکات این شجره طیبه در جامعه روشن و عیان است.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان تصریح کرد: بسیج عامل امنیت پایدار و توسعه اقتصادی، فرهنگی و ذخیره تمام‌نشدنی انقلاب اسلامی بوده که در حوادث گوناگون با عمل جهادی و تفکر بسیجی، ‌خدمات ارزنده و شایسته‌‌‌ای از خود به‌جا گذاشته و در قالب گروه‌های جهادی به دنبال ارائه خدمات و محرومیت زدایی در مناطق محروم، روستایی و دورافتاده کردستان است.

وی با بیان اینکه کشورهای مختلف دنیا برای امنیت و پیشرفت خود از عزم و اراده بسیجیان الگوبرداری می‌کنند، گفت: بسیج در دوران دفاع مقدس نقش برجسته‌ای در مبارزه با ضدانقلاب داشت و اکنون نیز در همه صحنه‌ها حضور فعال دارد.

خدمات بی‌منت بسیج به مردم

سردار حسینی بیان کرد: امروزه بسیج در حوادث مختلف کشور و در راستای کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی از جمله طلاق، اعتیاد، خودکشی، مشاوره‌های حقوقی، خدمات پزشکی و میز خدمت و ده‌ها خدمت دیگر به‌صورت گمنام و بی‌منت در حال ارائه خدمات به مردم هستند.

وی با اشاره به نقش برجسته بسیج در خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان در اغتشاشات کشور اظهار کرد: در این حوادث اخیر اموال بیت‌المال مورد تعرض قرار گرفت و خسارت‌هایی به مال مردم وارد شد اما بصیرت، تشخیص و عمل به‌موقع اهداف بدخواهان را با شکست مواجه کرد.

مردم در اغتشاشات صف خود را از اشرار و خائنان جدا کردند

فرمانده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان ادامه داد: گرچه اخیرا منافقان, ضدانقلاب, آمریکا, صهیونیست, صعودی‌ها و سلطنت‌طلبان با استفاده از همه امکانات بر علیه نظام جمهوری اسلامی توطئه و نقشه‌های مختلف برنامه‌ریزی کرده بودند اما ایران اسلامی با حضور مردم و قدرت الهی دشمن را شکست داد.

وی خاطرنشان کرد: دشمنان در فتنه سال 88 کامل پای‌کار آمدند و در قضیه سال 96 نیز تابستان داغ را برای ملت ایران ترسیم کردند و بارهاادعای شکست ایران و ممانعت از برگزاری جشن چهل‌سالگی انقلاب را مطرح کرده اما تسلیم اراده ملت شدند و مردم نیز صف خود را از اشرار و خائنین جدا کردند.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان یادآور شد: در چند روز گذشته به‌روشنی شاهد پیوند عمیق ملت با نظام جمهوری اسلامی و محکومیت اغتشاشات اخیر در استان‌های مختلف کشور بودیم.

وی با بیان اینکه برجستگی خط رهبری در انقلاب اسلامی, دوران دفاع مقدس و امروزه مشاهده می‌شود, تصریح کرد: سخنان مقام معظم رهبری و ورود به‌موقع مردم توطئه دشمنان را در نطفه خفه کرد.

80 عنوان برنامه ‌هفته بسیج در ‌اصلاندوز برگزار می‌شود‌

7 خانه محروم در هفته بسیج در شهرستان نکا افتتاح می‌شود

2100 برنامه در هفته بسیج استان زنجان برگزار می شود

اعزام گروه‌های جهادی برای خدمت‌‌‌‌‌‌‌‌رسانی به مردم مناطق محروم کردستان

سردار حسینی با اشاره به اینکه روز شمار هفته بسیج از پنج‌شنبه 30 آبان ماه آغازشده و تا 6 آذرماه ادامه دارد, افزود: ایام این هفته به‌ترتیب با عنوان "بسیج، مقاومت ایثار و شهادت; بسیج اخلاق و معنویت; بسیج علم و فناوری; بسیج سبک زندگی اسلامی; بسیج فرهنگ و بصیرت; بسیج دفاع و امنیت; بسیج اقتصاد مقاومتی و خدمات‌رسانی" نام‌گذاری شده است.

وی با بیان اینکه یکهزار و 104 برنامه در قالب 87 عنوان در هفته بسیج کردستان اجرایی می‌شود, گفت: نمایش قدرت شکوه و پایداری بسیج، برگزاری نشست نهضت‌های بصیرتی روشنگری، برگزاری یادواره شهدا، اعزام گروه‌های جهادی در قالب خدمات‌رسانی به مناطق محروم به مدت دو روز، اعزام راهیان نور، دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران، افتتاح پروژه‌های محرومیت‌زدایی و جشنواره جهادگران، جشنواره اسوه‌ها و همایش شاعران از جمله این برنامه‌هاست.

اجرای 3540 پروژه محرومیت‌زدایی در کردستان

فرمانده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان با تاکید بر ضرورت حل مشکلات مناطق محروم بیان کرد: امسال اجرای سه هزار و 540 پروژه‌ محرومیت‌زدایی در کردستان پیش‌بینی‌شده است.

وی افزود: همچنین احداث 470 مسکن مددجوی برای مددجویان تحت پوشش کمیته امداد پیش‌بینی‌شده که از ابتدای سال تاکنون, 220 واحد آن ساخته و تحویل داده شده و در هفته بسیج نیز 60 واحد دیگر به صاحبان واگذار می‌شود.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان ادامه داد: قرارداد احداث 100 واحد مسکونی ویژه مددجویان تحت پوشش بهزیستی منعقد شده که 40 مورد آن در حال ساخت است.

احداث 1160 واحد مسکن ویژه مددجویان بهزیستی کردستان

وی با ذکر اینکه یکهزار و 160 واحد مسکن بهزیستی توسط نیروی زمینی سپاه نیز توافق شده که 80 واحد آن در حال احداث است, خاطرنشان کرد: 3 میلیارد تومان هزینه جهت آب‌رسانی به زمین‌ها از طریق قنات و چشمه‌ها پیش‌بینی‌شده که این موضوع نیز در حال اجراست.

سردار حسینی با تأکید بر اینکه طرح‌های عمرانی با اعتبار 600 میلیون تومان در حال اجراست, افزود: در بخش اقتصاد مقاومتی، صنایع تبدیلی و آموزش نیز 3 میلیارد تومان توسط سپاه بیت‌المقدس سرمایه‌گذاری شده که 200 نفر در 26 عرصه از این خدمات بهره‌مند شده و مشغول بکار هستند.

اهدای جهیزیه به نوعروسان بی‌بضاعت کردستانی 

وی از اهدای جهیزیه در دو مرحله برای نوعروسان تحت پوشش و بی‌بضاعت کردستانی در سالجاری خبر داد و گفت: تاکنون 500 مورد جهیزیه توزیع‌شده و‌ 500 مورد مابقی نیز در 11 قلم کالای اساسی آماده ارائه به 500 خانواده نیازمند است.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس استان یکی از خدمات برجسته بسیج را راه‌اندازی صندوق‌های قرض‌الحسنه محله‌ای خواند و افزود: 297 صندوق قرض‌الحسنه محله‌ای با 762 میلیون تومان درحال فعالیت است که توسط خود مردم اداره می‌شود.

سردار حسینی یادآور شد: یکی دیگر از اقدامات سپاه در بخش پیشرفت و آبادانی اجرای 29 پروژه بااعتبار بالغ‌بر 1.5 میلیارد تومان در هفته بسیج است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۲۶۸۳۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان