//
کدخبر: ۲۲۵۲۰۰ //

وزیر صنعت: ایمیدرو در ‌معادن یزد سرمایه‌گذاری می‌کند

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه ۳۲۰۰ واحد صنعتی فعال در یزد وجود دارد گفت: ۴۲۰ نوع کالا از یزد به خارج کشور صادر می‌شود.

وزیر صنعت: ایمیدرو در ‌معادن یزد سرمایه‌گذاری می‌کند
به گزارش فرتاک نیوز،

رضا رحمانی دقایقی قبل در آیین افتتاحیه پروژه‌های شهرستان مهریز که به صورت همزمان و ویدئو کنفرانسی برگزار شد اظهار داشت: استان یزد بیش از سه هزار و 200 واحد صنعتی دارد که در این واحدها، بیش از 800 نوع کالا تولید می‌شود.

وی در ارتباط با کالاهای صادراتی استان یزد گفت: از کل 800 قلم کالایی که در استان یزد تولید می‌شود، 420 قلم از این کالاها صادراتی است و به بیش از 90 کشور جهان صادر می‌شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: در حال حاضر استان یزد رتبه اول تولید سنگ آهن، رتبه اول ذخایر سرب و روی و رتبه اول جواز تاسیس‌های صنعتی را دارد که نشان از اقبال مردم و مسئولین به توسعه صنعتی این استان است.

رحمانی افزود: برای پروژه‌های نیمه تمام استان بیش از 5 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده که در آینده به بهره‌برداری می‌رسد و قطعا این پروژه‌ها نقش مهمی در توسعه صنعتی یزد دارند.

وی ادامه داد: سه مورد تفاهم‌نامه از طرف ایمیدرو در حوزه معادن در خصوص ایجاد زیرساخت‌ها و به ویژه طرحی که برای احیای معادن کوچک در نظر گرفته شده که بتوان زمینه توسعه هرچه بیشتر در این استان را فراهم کرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه 80 واحد پایگاهی در شهرستان‌های محروم و کمتر توسعه یافته استان ایجاد می‌شود گفت: امروز 14 مورد پروژه با دستور رئیس جمهور به بهره‌برداری می‌رسد که بخشی از آن در حوزه زیرساخت‌ها است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۲۵۲۰۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان