//
کدخبر: ۲۲۴۵۰۲ //
دکتر شانه ساز معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو:

ایران توان تولید ۹۹ درصد داروها را دارد

دکتر شانه ساز معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو در شانزدهمین همایش علوم دارویی ایران توان ایران را در تولید داروها ۹۹ درصد اعلام کرد.

ایران توان تولید ۹۹ درصد داروها را دارد
به گزارش فرتاک نیوز،

در شانزدهمین همایش علوم دارویی ایران به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه دکتر محمد رضا شانه ساز معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو اظهار داشت: اکنون توان تولید ۹۹ درصد داروها را در کشور داریم و آن یک درصد باقی مانده را هم یا از نظر اقتصادی تولید آن به صرفه نیست و یا اینکه به تازگی وارد فهرست دارویی دنیا شده است.

رییس سازمان غذا و دارو گفت: تا ۲ سال آینده ۱۸۰ قلم دارویی در کشور تولید می شود که حدود ۲۵۰ میلیون دلار صرفه جویی ارزی برای کشور ایجاد می کند.

وی افزود: اکنون کشور از لحاظ تولیدات علمی از جمله تولید محصولات و مقاله در حوزه داروسازی جایگاه ویژه ای دارد که کسب این جایگاه به برکت انقلاب اسلامی و تلاش متخصصان و نخبگان داخلی است.

دکتر شانه ساز تصریح کرد: تولید دارو در کشور در راستای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی است و در حالیکه دشمنان با اعمال تحریم های اقتصادی و به ویژه محدودیت در حوزه سلامت و دارو دنبال ایجاد مشکل برای ملت ایران است اما ما در تولید دارو اکنون در ایران به خودکفایی رسیده ایم.

این مسئول بیان داشت : با وجود تحریم ها و فشارهای اقتصادی و محدودیت هایی که از سوی دشمنان بر کشور تحمیل می شود امروز هیچ کمبودی در زمینه دارو و تجهیزات پزشکی نداریم.

معاون وزیر بهداشت خاطر نشان کرد: هر دارویی که امروز در دنیا تولید و وارد فهرست دارویی قرار بگیرد؛ داروسازان ما در مدت ۲ سال این دارو را تولید می کنند.

شانه ساز کرمانشاه را یکی از پشتوانه های اصلی کشور در تمام زمینه ها دانست و از برگزاری شایسته همایش علوم دارویی ایران به میزبانی کرمانشاه تشکرکرد و افزود: داروسازان کشور شعار «ما می توانیم» را محقق کرده اند و با وجود تنگ تر شدن حلقه محاصره کشور از هیچ تلاشی برای بهبود وضعیت دریغ نکرده اند.

وی هدف اصلی دشمنان  را ایجاد مشکل برای مردم و محروم کردن آنها از ابتدایی ترین امکانات دانست  و اظهار داشت:  اینان به دلیل پشتوانه قوی و علمی کشور نتیجه ای حاصل نکرده اند.

رییس سازمان غذا و دارو کشور گفت: کارهای بنیادینی در حوزه داروی کشور باید شکل بگیرد که از آن جمله تاسیس شرکت های واسطه ای برای تایید اعتبار داروهاست.

وی در ادامه تصریح کرد: بازنگری در ساختار سازمان غذا و دارو را یکی از برنامه این سازمان است و ما افراد تحصیل کرده فراوانی اکنون در حوزه داروسازی در کشور داریم که باید شرکت هایی شکل دهیم که از این افراد برای تحقق اهداف و برنامه ها استفاده نماییم.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۲۴۵۰۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان