//
کدخبر: ۲۲۴۴۲۹ //
مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی استان کرمانشاه:

تاکنون۲۶۰ هزارهکتار از اراضی زراعی استان به کشت گندم اختصاص یافته است

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از اختصاص ۲۶۰ هزارهکتار از اراضی زراعی استان به کشت گندم خبر داد.

 تاکنون۲۶۰ هزارهکتار از اراضی زراعی استان به کشت گندم اختصاص یافته است
به گزارش فرتاک نیوز،

مهندس شهریار قاسمی مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با تشریح آخرین وضعیت کشت محصولات پاییزه گفت؛ تا کنون ۲۶۰ هزار هکتار از اراضی استان به کشت گندم اختصاص یافته که از این سطح ۲۱۰ هزارهکتار گندم دیم و ۵۰ هزار هکتار آن کشت گندم آبی می باشد.

 وی در ادامه افزود؛کشت غلات در استان هرساله از مهرماه در مناطق سرد استان شروع و در اوخر آبان در مناطق گرمسیر استان خاتمه می یابد.

 وی افزود؛ پیش بینی می شود در سال زراعی جاری با تلاش کشاورزان سخت کوش استان بیش از ۳۹۰ هزار  هکتار از اراضی زراعی استان زیر کشت گندم بعنوان یک کشت استراتژیک برود.

 وی در ادامه با اشاره به عملکرد استان در کشت گندم طی سال گذشته زراعی گفت؛ در سال زراعی گذشته علیرغم شرایط نامساعد آب و هوایی آخر فصل ،خوشبختانه موفق شدیم با تولید بیش از ۸۲۰ هزارتن گندم مقام پنجم کشور را در بین ۳۱ استان کسب نمائیم.

وی سپس از کشاورزان کرمانشاهی خواست توصیه های ذیل را جهت کشت و کار بهینه و مدیریت مزارع خود بکار گیرند :

هر چه سریعتر نسبت به کشت مزارع خود اقدام نمایند ،چرا که هرچه کشت زودتر صورت گیرد ،هم بذر از آب بارندگی هاو درجه حرارت بالای فعلی می تواند استفاده کند و زودتر سبز شود و هم طول دوره رشد محصول زیاد شده و یقینا عملکرد بیشتری خواهد داشت.

کشاورزان حتما از بذور گواهی شده استفاده نمایند، در این خصوص  خوشبختانه بیش از ۴۰ هزارتن بذر اصلاح شده در استان توسط ۱۸ کارخانه بذر فرآوری شده و آماده تحویل می باشد.

کشاورزان آبی کار منتظر بارندگی نباشند و کشت خود را به تاخیر نیندازند و سریعا کشت مزارع خود را عملیاتی نمایند.

تهیه بستر خاک مناسب ،عمق کاشت مناسب و میزان بذر توصیه شده رعایت شود.

مهندس قاسمی در پایان از کشاورزان استان خواست در جریان کشت خود به مراکز جهاد کشاورزی دهستان ها مراجعه نموده واز توصیه های فنی کارشناسان مستقر در مراکز بهره مند شوند.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۲۴۴۲۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان