//
کدخبر: ۲۲۰۴۲۰ //

اقدامات زودرس شناسایی سرطان در زنان ضعیف است

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرضا با اشاره به این‌که در سال 97، 11 مرگ شهرستانی به خاطر سرطان سینه در شهرضا اتفاق افتاد، گفت: اقدامات زودرس شناسایی سرطان در زنان ضعیف است.

اقدامات زودرس شناسایی سرطان در زنان ضعیف است
به گزارش فرتاک نیوز،

حجت‌اله تنهایی ظهر امروز در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرضا با اشاره به اقدامات شهرداری شهرضا در راستای جمع‌آوری سگ‌های ولگرد اظهار داشت: در 6 ماه نخست سال 97 نسبت به سال 96  افزایش 32 درصدی حیوان گزیدگی در شهرضا مواجه بودیم و در 6 ماهه نخست سال 98 نسبت به سال 97 نیز 267 مورد حیوان‌گزیدگی اتفاق افتاده که با رشد 9 درصدی روبه رو هستیم.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرضا با بیان این‌که یک سگ در طول سال 24 توله سگ به دنیا می‌آورد، افزود: با توجه به شعار امسال با عنوان «حذف هاری با واکسیناسیون» باید یک آگاهی‌بخشی عمومی در زمینه واکسیناسیون سگ‌‌های خانگی، گله و نگهبان انجام شود.

وی با اشاره به هفته ملی سلامت زنان تصریح کرد: هفته ملی سلامت بانوان ایران، همه ساله در هفته پایانی مهرماه با هدف اطلاع‌رسانی و حساس‌سازی گروه‌های مختلف جامعه در خصوص اولویت‌های سلامت زنان به عنوان نیمی از جمعیت کشور، برگزار می‌شود.

تنهایی با اشاره به این‌که در سال 97، 11 مرگ شهرستانی به خاطر سرطان سینه در شهرضا اتفاق افتاد، گفت: اقدامات زودرس شناسایی سرطان در زنان ضعیف است، از 37 هزار زن 30 تا 70 سال در شهرضا 10 هزار نفر به مراکز بهداشتی مراجعه نکرده‌اند؛ بنابراین کلیه زنان 30 سال به بالا در ادارات باید به مراکز بهداشتی مراجعه کنند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرضا با بیان این‌که سرطان سینه شایع‌ترین سرطان در زنان است و می‌توان با تشخیص زود هنگام سرطان سینه از پیشرفت بیماری پیشگیری کرد، خاطرنشان کرد: با توجه به شدت پیشرفت بیماری سرطان سینه، نتیجه درمان آن متغیر است، در صورتی که بیماری در مراحل ابتدایی تشخیص داده شود، درصد بهبود و درمان این بیماری افزایش خواهد یافت.

وجود زباله‌های رها شده سبب افزایش سگ‌های ولگرد می‌شود

حمید رئیس‌زاده در ادامه جلسه با اشاره به این‌که برای هر حیوان گزیدگی حدود 700 هزار تومان هزینه می‌شود، بیان کرد: برای شبکه بهداشت و درمان و دامپزشکی حیوان‌گزیدگی هزینه دارد، در همین راستا در حال برنامه‌ریزی هستیم تا سواد سلامتی جامعه را با آموزش در مدارس ارتقا دهیم.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرضا بیان کرد: افزایش جمعیت سگ‌های بی‌صاحب به یک معضل مهم تبدیل شده، معضلی که از یک سو سبب ترس و وحشت شهروندان و از سویی سبب ایجاد نگرانی از انتقال بیماری های خطرناک از جمله هاری شده است.

وی با بیان این‌که اقدامات عملیاتی در بحث سگ‌های ولگرد انجام شده است، عنوان کرد: کنترل سگ‌های ولگرد و بلاصاحب کاری طولانی است که جنبه‌های مختلفی دارد؛ وجود زباله‌های رها شده در اطراف شهر، روستاها و باغ‌ها به افزایش سگ‌های ولگرد دامن می‌زند.

رئیس‌زاده با تأکید بر این‌که جمع‌آوری سگ‌های بی‌صاحب که جمعیت آن‌ها بسیار است؛ تصریح کرد: این موضوع نیازمند همکاری و تعامل سایر دستگاه‌های اجرایی با شهرداری است، برای حل این مشکل باید آن‌ها را زنده‌گیری و عقیم‌سازی کرده تا زاد و ولد آن‌ها سبب افزایش چند برابری جمعیت نشود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۲۰۴۲۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان