//
کدخبر: ۲۱۰۶۰۲ //

تست ضروری برای زنان بالای ۳۰ سال

متخصص سرطان با بیان اینکه سرطان سینه از شایع ترین سرطان‌ها در بین زنان است، گفت: زنان از سن ۳۰ سالگی به بعد باید هر یک تا دو ماه یکبار سینه‌های خود را معاینه کنند و اگر به وجود توده‌ای در سینه‌های خود مشکوک شدند، بلافاصله به پزشک مراجعه کنند.

تست ضروری برای زنان بالای 30 سال
به گزارش فرتاک نیوز،

 پیام آزاده، دانشیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و متخصص سرطان، درباره سرطان سینه در زنان، اظهار کرد: این سرطان شایع‌ترین سرطان در بین زنان است؛ خوشبختانه در دهه اخیر پیشرفت‌های زیادی در درمان سرطان سینه صورت گرفته است.

وی بیان کرد: اگر سرطان سینه در مراحل ابتدایی کشف شود، بیمار می‌تواند زندگی عادی داشته باشد و به درمان‌های سنگین‌تر مانند شیمی‌درمانی و رادیوتراپی (پرتودرمانی) نیاز نداشته و حتی سینه‌ها و تخمدان‌ها هم حفظ می‌شوند.

این متخصص سرطان درباره اهمیت پیدا کردن زودرس سرطان سینه، افزود: زنان از سن ۳۰ سالگی به بعد باید هر یک تا دو ماه یکبار سینه‌های خود را معاینه کنند و اگر به وجود توده‌ای در سینه‌های خود مشکوک شدند، بلافاصله به پزشک مراجعه کنند و اگر توده‌های سرطانی کوچک باشند، سرطان به شکل صد در صد درمان می‌شود.

آزاده تأکید کرد: پیشنهاد می‌شود زنان از سن ۴۰ سالگی به بعد سالیانه یکبار به متخصص زنان یا جراح مراجعه کنند.

وی تصریح کرد: طبق مقالات علمی از سن ۴۰ سالگی به بعد هر ۲ سال یک بار انجام ماموگرافی ضروری است، اما امروزه اهمیت ماموگرافی نسبت به معاینه کاهش پیدا کرده است.

این متخصص سرطان یادآوری کرد: سرطان امروز دیگر ترس ندارد، ما اکنون می‌توانیم ضایعات یک سانتی‌متری سینه‌ها را به کمک جراحی برداریم و سینه‌ها را هم حفظ کنیم؛ انجام ماستکتومی (برداشتن یک یا هر دو سینه) به چندین هزار سال قبل برمی‌گردد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: بهداشت نیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۱۰۶۰۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان