//
کدخبر: ۲۱۹۸۵۴ //

آذربایجان‌ غربی در خط قرمز شیوع بیماری «ام اس» قرار دارد

مدیرعامل انجمن ام‌اس آذربایجان‌غربی گفت: کشور ایران رتبه نخست شیوع بیماری ام‌اس در غرب آسیا را دارد و آذربایجان‌ غربی نیز در خط قرمز شیوع این بیماری است.

آذربایجان‌ غربی در خط قرمز شیوع بیماری «ام اس» قرار دارد
به گزارش فرتاک نیوز،

سمیه زارع، با اشاره به بدقولی و عدم حمایت برخی مسوولان استانی از انجمن ام اس استان آذربایجان غربی، اظهار کرد: تنها توقع انجمن ام‌اس استان از مسوولان این است که پای قول‌ها و وعده‌های خود ایستاده و عمل کنند.

وی افزود: متاسفانه استاندار آذربایجان‌غربی هنوز پس از گذشت نزدیک به یک سال از وعده کمک مالی و اهدا زمین برای تاسیس مرکز اقامتی و تفریحی ام اس، تاکنون اقدامی انجام نداده و به قول خود عمل نکرده است.

مدیرعامل انجمن ام‌اس آذربایجان‌ غربی تصریح کرد: نیاز این بیماران تنها دارو و درمان و پزشک نیست، بلکه با توجه به اینکه ام اس بیماری است که بسیاری از جوانان را درگیر می‌کند، بنابراین فردی که در سن جوانی قرار دارد نیاز به اشتغال ‌و ازدواج داشته که متاسفانه یک فرد مبتلا به ام اس در بیشتر موارد از این دو مورد اساسی و مهم محروم شده و نیاز شدید به حمایت مسوولان پیدا می‌کنند.

وی با گلایه نسبت به تامین نشدن امنیت شغلی برای مبتلایان به این بیماری، گفت: بر همین اساس، این بیماران مجبور می‌شوند بیماری خود را از جامعه پنهان کنند، چراکه کارفرمایان با آنها مدارا نکرده و در برخی موارد رویکرد کارفرمایان با افرادی که قبل و بعد از استخدام بیمار شده‌اند، دوگانه است.

زارع با اشاره به اینکه تنها توقع انجمن ام‌اس استان از خیرین شهرمان این است که این بیماران را نیز دریافت و حمایت کافی کنند، بیان کرد: تامین خدمات توانبخشی برای این گروه از بیماران می‌تواند در بروز علائم بیماری موثر باشد و علاوه بر آن، می‌تواند هزینه‌های دولت را در آینده کاهش دهد چون اگر بیمار نتواند این خدمات را دریافت کند، ممکن است دچار معلولیت شود و هزینه نگهداری و درمان آنها بسیار بیشتر از هزینه توانبخشی و پیشگیری باشد.

انجمن ام‌اس بیش از 4 هزار نفر بیمار را تحت پوشش خود قرار دارد

وی عنوان کرد: انجمن ام اس در حال حاضر بیش از چهار هزار و ۳۰۰ نفر بیمار سطح استان را تحت پوشش خود قرار داده که از ابتدای سال ۹۸ تاکنون ۱۳۲ نفر در سامانه انجمن ام‌اس ثبت‌نام کرده است.

زارع با اشاره به اینکه بیماری ام‌اس در کشورهای در حال توسعه در حال پیشرفت است، افزود: کشور ایران رتبه نخست شیوع بیماری ام‌اس در غرب آسیا را دارد و آذربایجان‌غربی نیز در خط قرمز شیوع این بیماری است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۱۹۸۵۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان