//
کدخبر: ۲۱۸۸۹۷ //

برنامه ریزی سازمان اوقاف برای فعالیت های دانش بنیان

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: یکی از مهم ترین رویکردهای وقف، گسترش فعالیت های دانش بنیان است.

برنامه ریزی سازمان اوقاف برای فعالیت های دانش بنیان
به گزارش فرتاک نیوز،

حجت الاسلام سیدمهدی خاموشی در دیدار با نماینده ولی فقیه در گلستان با بیان اینکه در سازمان اوقاف و امور خیریه در تلاش هستیم که بُعد خیریه را بیشتر جدی بگیریم اظهارکرد: در چیدمان جدید سازمان مرکزی به نام مرکز امور خیریه راه اندازی شده است.

وی افزود: در این مرکز فعالیت های مختلفی از قبیل فعالیت های درمانی و بهداشتی، فعالیت های اجتماعی (بخش ایتام و نیازمندان، آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد مالی و غیره) پیگیری می شود که امیدواریم در آینده اخبار خوبی در این حوزه ها به گوش مردم برسد.

خاموشی در ادامه همچنین به نیات موقوفات حوزه های علمیه اشاره کرد و افزود: یکی از فعالیت های انجام شده در این زمینه رسیدگی و جهت دهی درست به نیات حوزه های علمیه است.

وی همچنین با اشاره به انجام برخی فعالیت های عمرانی، پژوهشی و غیره توسط سازمان اوقاف و امور خیریه، اظهار کرد: یکی از مهم ترین رویکردهای وقف، گسترش فعالیت های دانش بنیان است که به عنوان مثال می توان به موقوفه بزرگ البرز اشاره کرد که همه ساله با شناسایی دانش آموزان، دانشجویان و طلاب نخبه جوایز و کمک های تحصیلی به آن ها اهدا می کند.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: دیدگاه جدید سازمان اوقاف از تصدی گری موقوفات به نظاره گری بر موقوفات و مدیریت آنها است.

وی خاطر نشان کرد: از آنجا که استان گلستان دارای موقوفات با ظرفیت های بسیار خوبی است لذا در راستای انجام پرژه های عمرانی و دانش بنیان، اقداماتی در حال بررسی است که پس از رسیدن به نتایج مطلوب اجرایی خواهند شد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: مهر
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۱۸۸۹۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان