//
کدخبر: ۱۴۱۹۱۳ //
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه:

وقف می‌تواند در بسیاری از زمینه‌ها کارساز باشد

وقف می‌تواند در بسیاری از زمینه‌ها کارساز باشد
به گزارش فرتاک نیوز،

آیت‌الله عباسیان در نشست خبری با حضور خبرنگاران در مورد دهه وقف گفت: دهه وقف دهه تمدن‌سازی است و برای ترویج آن باید اهتمام ورزید.

وی افزود: وقف، سنتی خیرخواهانه است که در آیین‌های مختلف وجود داشته و بیت‌المال به تنهایی نمی‌تواند همه مشکلات مردم را حل کند ولی در کنار موقوفات می‌توان این مشکلات را برطرف کرد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه در ادامه به تشریح برنامه‌های دهه وقف پرداخت و گفت: در دهه وقف دیدار کارکنان اداره اوقاف با نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه کرمانشاه، فرستادن ۹۰ مبلغ به بقاع شاخص و مناطق محروم، برگزاری همایش یاوران وقف و تجلیل از اصحاب وقف در هفت شهرستان، عیادت از واقفینی که در قید حیات هستند.

عباسیان ادامه داد: سخنرانی قبل از نماز جمعه، برگزاری و تجلیل از جامعه قرآنی، نشست صنفی با اصناف مختلف و تبلیغ وقف، مراسم رحلت پیامبر اکرم و شهادت امام رضا(ع) در ۱۲بقعه، اجرای زنگ انشا در مدارس با موضوع وقف، اطعام و پذیرایی از محلات موقوفه‌نشین و محروم در هفته وقف از دیگر برنامه‌ها می‌باشد.

وی افزود: همچنین راه‌اندازی ایستگاه سلامت در مناطق موقوفه‌نشین و ویزیت رایگان آنان، تهیه بروشور و برگزاری نشست هم‌اندیشی با نخبگان، نشستبا تولید کنندگان استان کرمانشاه با هدف تولید ملی، و نشست با مسئولین بیمارستان فارابی در بحث دارو و درمان را خواهیم داشت.

عباسیان گفت: وقف می‌تواند در بسیاری از زمینه‌ها کارساز باشد و امیدواریم بتوانیم مروج این فرهنگ باشیم.

خبرنگار: طیبه دولت‌آبادی

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۴۱۹۱۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان