//
کدخبر: ۲۱۷۷۵ //

اجرا و تکمیل ۱۰۳ طرح هادی زنجان در طول امسال

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: امسال در مجموع 103 طرح هادی در روستاهای استان اجرا و تکمیل می‌شود.

اجرا و تکمیل 103 طرح هادی زنجان در طول امسال

به گزارش فرتاک نیوز، سجاد صنعتی‌منفرد در نشست خبری با بیان این‌که طرح‌های هادی بیش از 190 روستا مشمول بازنگری است، اظهار کرد: خوشبختانه امسال از محل تامین قیر یارانه‌ای و با مشارکت دهیاری‌ها، معابر 65 روستا در سطح استان آسفالت می‌شود؛ در واقع طرح‌های هادی روستایی با افق 10 ساله تهیه و اجرا می‌شود و پس از طی شدن مدت‌ زمان مذکور، با توجه به شرایط و تغییراتی که در روستاها ایجاد شده است، طرح‌های هادی نیز مورد بازنگری قرار می‌گیرد.

این مسئول با اشاره به آغاز عملیات اجرایی احیای بافت روستای قلعه از توابع شهرستان زنجان در طول امسال، ادامه داد: هدف از اجرای طرح، بهسازی بافت‌های با ارزش روستایی که با بهره‌گیری از نظرات کارشناسان خبره انجام می‌شود، حفظ هویت تاریخی است. این در حالی است که تهیه و اجرای طرح بهسازی بافت با ارزش روستاهای قوزلو و خورجهان از توابع ماه‌نشان نیز در برنامه ششم توسعه به تصویب رسیده است.

وی همچنین با تاکید بر این‌که حفظ هویت فرهنگی و تاریخی روستاها، رونق گردشگری و ایجاد درآمد پایدار از پیامدهای احیا و بهسازی بافت‌های با ارزش روستایی است، افزود: پارسال طرح بهسازی بافت با ارزش روستای درسجین در شهرستان ابهر با اعتبار 13 میلیارد و 430 هزار میلیون ریال به بهره‌برداری رسید و زمینه را برای افزایش تعداد بازدیدکنندگان از مناطق گردشگری این روستا فراهم کرد.

صنعتی‌منفرد ادامه داد: بعد از تشکیل بنیاد مسکن به فرمان امام خمینی (ره) این دستگاه در زمینه بهسازی و احداث مسکن روستایی، همچنین اجرای طرح هادی و دیگر زمینه ‎ ها فعالیت می‌کند. خوشبختانه میانگین اجرای طرح هادی در کشور ۳۹ درصد و در استان زنجان ۴۶.۴ درصد است و در این زمینه استان زنجان بالاتر از میانگین کشوری قرار دارد. در حال حاضر نیز برای ۷۳۰ روستای بالای ۲۰ خانوار تهیه شده است.

مسؤول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان نیز گفت: 21 تا 31 فروردین هر سال، دهه حساب 100 امام خمینی (ره) نامیده می‌شود.

حجت ‎ الاسلام قربان‌علی مصطفوی افزود: فرمان امام راحل روز 21 فروردین صادر و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز در همین راستا تشکیل شد؛ در واقع بنیاد مسکن یک نهاد اجرایی و فرهنگی است و پر و بال این نظام مقدس در شهرها و روستاها به‌شمار می‌رود.

وی با تاکید بر لزوم پرداختن به موضوعات فرهنگی در جامعه، گفت: اداره‌کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان در طول سال برنامه‌های مختلف فرهنگی از جمله تلاوت قرآن کریم، اقامه و پخش اذان در زمان نماز، ایراد احادیث و احکام و دوره‌های مختلف دینی برگزار می‌کند.

مصطفوی با بیان این‌که شش ماه نخست هر سال کلاس‌های فرهنگی ویژه کارکنان این سازمان برگزار می‌شود، تصریح کرد: هر ساله برگزاری مسابقات اذان بین کارکنان و فرزندان آن‌ها در دستور کار قرار دارد. مسابقات کتاب‌خوانی کارکنان و فرزندان آن‌ها نیز از جمله برنامه‌های فرهنگی اداره‌کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان به‌شمار می‌رود.

 

منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۱۷۷۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان