//
کدخبر: ۷۸۸۱ //

گاز رسانی به ۳۲۰ روستای زنجان سال آینده به پایان می رسد

مدیر عامل شرکت گاز استان زنجان گفت: تا پایان سال آینده پروژه های گاز رسانی به 320 روستای بالای 20 خانوار این استان که از سال 93 آغاز شده است به پایان می رسد.

 گاز رسانی به 320 روستای زنجان سال آینده به پایان می رسد

به گزارش فرتاک نیوز، سعید عسگریان روز چهارشنبه در مراسم بهره برداری از پروژه گازرسانی به روستای گوهر شهرستان طارم افزود: قبل از سال 91 تعداد روستاهای بهره مند از گاز استان زنجان 181 مورد با 42 درصد از جمعیت بود که این رقم در دولت تدبیر و امید به 377 روستا با 66 درصد جمعیت روستایی افزایش یافته است.

وی تاکید کرد: پایان همین سال 13 درصد از میانگین متوسط کشوری در گازرسانی به روستاها عقب مانده بودیم که بر اساس پیش بینی های انجام شده نیمه نخست سال آینده از میانگین کشوری در این مقوله بالاتر خواهیم بود.

مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان گفت: طی دهه فجر امسال حدود 78 پروژه گازرسانی با بیش از 358 میلیارد ریال اعتبار در سطح این استان از محل اعتبارات ملی بهره برداری و یا کلنگ زنی شده است.

عسگریان اظهارکرد: مشعل های گاز 28 روستای بالای 20 خانوار با 2 هزار خانواده در سطح استان زنجان در نهمین روز از دهه فجر روشن شد.

وی اعتبار هزینه شده برای این پروژه ها را 20 میلیارد ریال عنوان کرد و یادآورشد: طی دهه فجر امسال به 46 مورد واحد صنعتی و مجتمع مسکن مهر و شهرک صنعتی انگوران گاز رسانی شده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان گفت: هم اکنون بیش از 98 درصد از صنایع این استان به شبکه گاز رسانی متصل هستند.

عسگریان از همه مرغداران و صاحبان گلخانه ها خواست برای برخورداری از نعمت گاز به شرکت گاز مراجعه کنند.

وی تاکید کرد: روستای گوهر با 218 خانوار و با بیش از یک میلیارد ریال اعتبار از نعمت گاز برخوردار شد که در کمترین فرصت نسبت به نصب انشعابات خانوارهای این روستا اقدام می شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان گفت: در سفر رئیس جمهوری به این استان در سال 93 تعهد گاز رسانی به 320 روستا با سه هزار میلیارد ریال اعتبار داده شد که از آن زمان تاکنون 151 روستا از نعمت گاز برخوردار شدند و گاز رسانی به 169 روستا نیز در دست انجام است.

پیگیری اجرای کامل مصوبه هیات دولت درباره گازرسانی به روستاها در قالب اعتبارت بند'ق' تبصره 2 قانون بودجه سال 93 است.

 

منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۷۸۸۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان