//
کدخبر: ۲۱۷۲۱۴ //

از افزایش نرخ شهریه مدارس بزرگسالان تا بدهی ۳ هزار مدرسه به شرکت برق

شورای آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری به‌منظور بررسی و حل مشکلات مدارس استان در زمینه تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام ، آموزشی، کمبود کتب درسی، افزایش نرخ شهریه مدارس بزرگسالان، تعمیر و تجهیز مدارس، بدهی مدارس به شرکت‌های آب، برق و گاز و ... برگزار شد.

از افزایش نرخ شهریه مدارس بزرگسالان تا بدهی 3 هزار مدرسه به شرکت برق
به گزارش فرتاک نیوز،

عصر امروز شورای آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری  به‌منظور بررسی و حل مشکلات مدارس استان در زمینه تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام آموزشی، کمبود کتب درسی، افزایش نرخ شهریه مدارس بزرگسالان، تعمیر و تجهیز مدارس، بدهی مدارس به شرکت‌های آب، برق و گاز و ... به ریاست استاندار برگزار شد.

فرحناز قائدامینی در ابتدای جلسه گفت: اعتبارات خوبی در زمینه تجهیز وسایل آموزشی، بهداشتی و ورزشی جذب شد و این تجهیزات در قالب کاروان‌های پویایی و نشاط به مدارس ارسال شد.

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری ادامه داد: بنا بر مصوبه جلسه قبل شورای آموزش و پرورش برای تجهیز اتاق‌های ورزش مدارس مشروط بر تأمین فضای مناسب از سوی معاونت تربیت‌بدنی وزارت آموزش و پرورش مدارس که دارای فضای مناسب بودند شناسایی شدند.

اختصاص 4 میلیارد و 500 تومان اعتبار برای تکمیل استخر آموزش و پرورش

وی ادامه داد: برای تکمیل پروژه استخر ورزشی در شهرستان شهرکرد ویژه دانش‌آموزان دختر و بانوان بیش از 4 میلیارد و 500 تومان اعتبار اختصاص پیدا کرده است.

قائدامینی از افزایش 20 درصدی شهریه مدارس بزرگسالان و داوطلبان آزاد در سال تحصیلی جاری خبر داد و اظهار کرد: نرخ شهریه این مدارس نسبت به سایر استان‌های بسیار پایین‌تر است؛ در سایر استان‌ها افزایش شهریه بین 30 تا 35 درصد بوده است.

فیروز عسگری در ادامه جلسه در خصوص اقدامات صورت گرفته برای بازگشایی مدارس در قالب پروژه مهر، گفت: تعمیر سرویس‌های بهداشتی، نوسازی ناوگان خودرویی، توزیع کتب درسی، ایزوگام سقف مدارس، گازرسانی مدارس، تعمیر وسایل مستهلک مدارس و ... انجام شد.

وجود 89 پروژه نیمه‌تمام آموزشی در مدارس

معاون متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری ادامه داد: 89 پروژه نیمه تمام آموزشی در استان وجود دارد که برای اتمام آن‌ها نیازمند 800 میلیارد تومان اعتبار هستیم، همچنین یک‌هزار فضای آموزشی نیز نیازمند استانداردسازی سیستم گرمایشی است.

وی با بیان اینکه در سال‌جاری یک‌هزار و 26 نیرو در بدنه آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری کمبود داشتیم، افزود: 230 نیروی حق‌التدریس جذب شد.

بدهی 3 هزار مدرسه به شرکت توزیع نیروی برق

مجید فرحزاد در پایان جلسه گفت: نزدیک به 3 هزار مدرسه به شرکت توزیع نیروی برق چهارمحال و بختیاری بدهی دارند، که در صورت اصلاح الگوی مصرف می‌توانند از معافیت برخوردار شوند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق چهارمحال و بختیاری ادامه داد: مقدار بدهی مدارس در 6 ماهه ابتدایی سال 337 میلیون تومان و بدهی ادارات آموزش و پرورش استان 330 میلیون تومان است.

وی تأکید کرد: برق مدارس به‌علت بدهی قطع نمی‌شود، مدارس می‌توانند بدهی خود را در حد توان تسویه کنند و از این پس نیز قبوض را بدون در نظر گرفتن بدهی معوق پرداخت کنند تا بدهی قبل تعیین تکلیف شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۱۷۲۱۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان