//
کدخبر: ۲۱۳۹۳۶ //

۲۷ درصد عسل کشور در آذربایجان‌غربی تولید می‌شود

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی گفت: هم‌اکنون ۲۷ درصد عسل کشور در آذربایجان‌غربی تولید می شود و این استان با دارا بودن یک میلیون و ۴۳ هزار کندوی مدرن و ۷۶ هزار کندوی بومی، مقام اول کشوری را از لحاظ تعداد کندو و تولید عسل به خود اختصاص داده است.

27 درصد عسل کشور در آذربایجان‌غربی تولید می‌شود
به گزارش فرتاک نیوز،

علی عبدلی امروز در مراسم افتتاحیه نخستین جشنواره و نمایشگاه بین المللی تخصصی عسل که در محل نمایشگاه‌های پارک جنگلی ارومیه با حضور معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران برگزار شد، اظهار کرد: هم‌اکنون در آذربایجان‌غربی ۶۰ واحد وابسته به صنعت عسل در خوشه مربوط به این بخش در زمینه تولید کندو، تولید عسل، تولید داروی مورد نیاز صنعت زنبورداری و صنایع وابسته به عسل فعال است.

وی افزود: آذربایجان‌غربی رتبه اول تولید عسل در کشور را به خود اختصاص داده و با توجه به اینکه کشور ایران نیز هشتمین تولید‌کننده عسل در جهان است، این امر نشانگر ظرفیت بالای تولید عسل در استان است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی با اشاره به اهداف برگزاری جشنواره و نمایشگاه بین المللی تخصصی عسل در ارومیه، خاطر نشان کرد: هدف اصلی برگزاری نمایشگاه عسل شناساندن ظرفیت تولید و بسته‌بندی عسل استان، معرفی خواص دارویی و غذایی و فرآورده‌های زنبور عسل، تغییر الگوی مصرف جامعه، ایجاد بستری برای مبادلات داخلی و خارجی محصولات عسل و معرفی آخرین دستاوردهای صنعت زنبورداری در زمینه تولید و فرآوری و بسته‌بندی و توسعه بازارهای هدف است.

وی تصریح کرد: این نمایشگاه نخستین نمایشگاه تخصصی و بین‌المللی عسل در ایران بوده که به همت شرکت شهرکهای صنعتی آذربایجان‌غربی و خوشه صنعتی عسل استان و با همکاری سایر ارگان‌های مرتبط برگزار به  مدت سه روز در ارومیه برگزار می‌شود.

عبدلی با اشاره به خاتمه فعالیت خوشه عسل در استان، اظهار کرد: خوشه عسل در آذربایجان‌غربی با برگزاری این نمایشگاه به کار خود خاتمه داد و به انجمن تبدیل خواهد شد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه بیش از ۲۱ هزار تن عسل در آذربایجان‌غربی تولید می‌شود افزود: هم‌اکنون ۲۷ درصد عسل کشور در آذربایجان‌غربی تولید می شود و این استان با دارا بودن یک میلیون و ۴۳ هزار کندوی مدرن و ۷۶ هزار کندوی بومی، مقام اول کشوری را از لحاظ تعداد کندو و تولید عسل به خود اختصاص داده است.

وی گفت: کنسرسیوم‌هایی از کشورهای ترکیه و عراق در نخستین نمایشگاه بین‌المللی تخصصی عسل در ارومیه حضور دارند و امیدواریم با تبادل نظر و افکار بتوان در بخش صادرات این محصول قدم‌های خوبی برداشت.

این نمایشگاه از ۲۶ تا ۲۹ شهریورماه جاری در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی ارومیه و با حضور شرکت‌های داخلی و خارجی در 65 غرفه از امروز کار خود را آغاز کرد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۱۳۹۳۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان