//
کدخبر: ۱۶۳۹۴۱ //

کرمانشاه جز پنج استان اول کشور در تولید مواد اولیه دارویی است

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاگفت: کرمانشاه جز پنج استان اول کشور در تولید مواد اولیه دارویی است.

کرمانشاه جز پنج استان اول کشور در تولید مواد اولیه دارویی است
به گزارش فرتاک نیوز،

قباد محمدی در کرمانشاه، صادرات دارویی ایران به 10 کشور جهان را نشان از توانمندی شرکت‌های تولید دارویی داخلی دانست و اظهار داشت: شرکت‌های تولیدی ایرانی با بهره‌گیری از فناوری روز دنیا به تولید دارو می‌پردازند.

معاون دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه با بیان اینکه داروی تولید شده در این استان مستقیم به داروخانه‌ها منتقل می‌شود، بیان کرد: دو کارخانه در کرمانشاه مواد اولیه دارو را تولید می‌کنند تا این استان جز پنج استان اول کشور در تولید مواد اولیه دارویی باشد.

وی با بیان اینکه قبل از انقلاب فناوری تولید دارو در کرمانشاه وجود نداشته است، بیان کرد: قبل از انقلاب صنعت دارویی در کشور ضعیف بود، اما پس از انقلاب اسلامی بسیاری از داروها در کشور و به‌ویژه استان کرمانشاه تولید می‎شود.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه تحقیقات گسترده ای در زمینه دارویی در استان کرمانشاه انجام می‎شود، عنوان کرد: تحقیقات دارویی قبل از انقلاب در کرمانشاه وجود نداشت، اما بعد از انقلاب فقط 150 مقاله از این استان در مجله‌های بین‌المللی به چاپ رسیده است.

محمدی از دسترسی راحت مردم به خدمات دارویی خبداد و گفت: قبل از انقلاب 10 داروخانه در سطح استان کرمانشاه وجود داشت و بیشتر شهرها داروخانه نداشتند، اما به برکت انقلاب اسلامی امروز 400 داروخانه در این استان وجود دارد و حتی در مراکز بهداشتی روستاها داروخانه وجود دارد.

معاون دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به اینکه 100 درصد مردم استان کرمانشاه  دسترسی عادلانه به خدمات دارویی دارند، بیان کرد: 40 شرکت پخش دارویی در استان کرمانشاه تامین داروی بیماران را با کمترین مشکل انجام می‌دهند ولی پیش از انقلاب تنها دو شرکت پخش دارو در این استان فعالیت می‎کرد.

محمدی با بیان اینکه 10 کارخانه تجهیزات پزشکی در استان کرمانشاه وجود دارد، عنوان کرد: 150 پروانه صنفی برای عرضه تجهیزات پزشکی در استان کرمانشاه صادر شده است و علاوه بر این در زمینه نوآوری تجهیزات پزشکی استان کرمانشاه کار نوآوری تولید علمی و تولید مقاله علمی را انجام می‌دهد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۶۳۹۴۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان