//
کدخبر: ۲۱۳۴۱۸ //

یک استاد دانشگاه مطرح کرد: تفاوت مبنایی اسلام و فمنیسم

یک استاد دانشگاه گفت: اسلام و فمنیسم، تفاوت مبنایی دارند مسلمانی که بگوید فمنیست است، اشتباه کرده و مانند این است که کسی ادعا کند مسلمانِ کافر است.

یک استاد دانشگاه مطرح کرد: تفاوت مبنایی اسلام و فمنیسم
به گزارش فرتاک نیوز،

فهیمه فرهمندپور عضو هیئت علمی دانشگاه تهران، عصر یکشنبه در ششمین نشست تبیینی گفتمانی «زن و خانواده» با محوریت موضوع جایگاه مباحث «زنان و خانواده» در منظومه گفتمانی رهبر انقلاب، در محل سالن مرکز نمایشگاه‌ها و همایش‌های آستان قدس رضوی، ضمن تاکید به مطالعه مباحثی که مقام معظم رهبری در مورد زن مطرح کرده‌اند و کتاب‌های مربوط به این موضوع، اظهار کرد: به تعبیر رهبری، گفتمان مانند هوایی است که جامعه آن را تنفس می‌کند. اگر عقیده‌ای مورد پذیرش جامعه قرار گیرد، به گفتمان تبدیل می‌شود؛ مثل ماجرای دختر آبی که متاسفانه هنوز داغ است و از دولت و مجلس گرفته تا حتی سلطنت‌طلب‌ها که خیلی اوضاع خودشان خراب است، مدیریت این چالش را به دست گرفتند. نباید چنین مسئله‌ای در جامعه رواج یابد و یک عده روی این مسائل موج‌سواری کنند.

وی افزود: کار به جایی رسیده است که ۴ تا سلبریتی بی‌سواد نیز در فضای مجازی در مورد دختر آبی اظهار نظر می‌کنند.

این استاد دانشگاه تهران در ادامه خاطرنشان کرد: استعمال واژه امام برای رهبری، بار ایدئولوژیک دارد و موجب می‌شود اوامر مقام معظم رهبری، برای ما واجب‌الاطاعه شود.

وی اضافه کرد: نگاه به ازدواج و خانواده،  در دین اسلام یک امر مقدس است. در تفکر سکولار گفته نمی‌شود دین امر بدی است اما می‌خواهند دین را قداست‌زدایی کرده و آن را عرفی کنند.

فرهمند در ادامه بیان کرد: بسیار تلاش کردند تا از سیدالشهدا(ع) تقدس‌زدایی کنند و از ایشان یک قهرمان تاریخی بسازند و با وجود تلاش‌هایی که برای تقدس‌زدایی از نهاد خانواده صورت گرفته است، اکنون بسیاری برای عقد ازدواج به روحانی و کشیش مراجعه نمی‌کنند و صرفا ازدواجشان را در دفاتر اسناد ثبت می‌کنند.

وی تاکید کرد: افزایش آمار فاجعه‌بار فرارهای دختران، طلاق‌ها، طلاق‌های عاطفی و خودکشی‌ها در کشور ما به علت فقدان عشق‌ورزی در خانواده‌ها است.

این مدرس دانشگاه در ادامه تصریح کرد: هندسه قرآنی می‌گوید اول باید از پاک‌کردن چشم مردان شروع کرد تا جامعه اصلاح شود؛ چراکه اگر چشم تقاضاکننده‌ای نباشد، عرضه‌ای نیز وجود ندارد، اما از ارشاد تا کل ساختار جامعه ما، فقط زنان را تحت ارشاد خود دارد.

فرهمند ادامه داد: به‌عنوان یک مشاور خانواده، نگران این هستم که برخی مادرهای جامعه ما مهرورزی به فرزندانشان را بلد نیستند؛ چراکه این امر مطالبه نوازش منفی جوانان را به دنبال دارد.

وی در ادامه اشاره کرد: تفاوت مبنایی بین تفکر اسلامی و دیدگاه فمینیستی وجود دارد و کسانی که می‌گویند درحالیکه به اسلام اعتقاد دارند، فمینیست هم هستند، اشتباه می‌کنند و مثل این است که فردی ادعا کند یک مسلمانِ کافر است.

این مشاور و روان‌شناس گفت: متاسفانه در جامعه ما گاهی اوقات در عمل تفاوت‌هایی برای زن و مرد قائل می‌شویم که برساخت اجتماعی بوده و در واقعیت، حقیقت ندارند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: مهر
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۱۳۴۱۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان