//
کدخبر: ۲۱۲۳۳۵ //

یکی از پیام‌های عاشورا ولایت‌مداری است

امام جمعه موقت مشهد با بیان اینکه هفتمین پیام عاشورا برای ما ولایت‌مداری است، گفت: ولایت‌مداری عاشوراییان می‌گوید دست از رهبری برندارید.

یکی از پیام‌های عاشورا ولایت‌مداری است
به گزارش فرتاک نیوز،

 حجت‌الاسلام محمدباقر فرزانه امشب در مراسم شام غریبان حرم که در رواق امام خمینی(ره) برگزار شد، با بیان اینکه امام حسین(ع) و عاشورا دو بال برای شیعیان است، گفت: ما تا زمانی که با این دو بال حرکت کنیم آمریکا حتی قدرت حرکت یک بچه ما را هم ندارد، چراکه همه داشته‌های ما با عاشورا رقم خورده است.

امام جمعه موقت مشهد با اشاره به حمایت و تشویق زنان ایرانی و مسلمان برای حضور مردانشان در میدان مقاومت اظهار کرد: اگر یک زن، شوهر خود را به میدان نبرد می‌فرستد با سربند مزین به نام مولا و اصحاب ایشان به میدان می‌فرستد.

وی تأکید کرد: عاشورا برای زندگی اکنون ما چند پیام دارد، پیام اول این است که اگر دشمن ما همان دشمن امام حسین(ع) است ما حق نداریم پاسخ هیچ یک از خواسته‌های او را بدهیم، خواسته دشمن از امام این بود که به حرف او گوش کند، اما امام حسین(ع) فرمودند «توجه کنید! به خدا قسم هیچ یک از خواسته‌های یزیدیان را پاسخ نمی‌دهم مگر اینکه در خون خود دست و پا بزنم.»

فرزانه خاطرنشان کرد: امروز آل سعود و صهیونیسم هرچه از ما بخواهند هیچ پاسخی به آن‌ها نمی‌دهیم، چرا که این کار در راستای پیام عاشورا است، ما نه تسلیم می‌شویم و نه فرار می‌کنیم بلکه مقاومت می‌کنیم.

امام جمعه موقت مشهد با اشاره به سخنان امام حسین(ع) به یزیدیان عنوان کرد: امام در پاسخ به یزید فرمودند «من دست تسلیم رذیلانه به‌سوی تو دراز نمی‌کنم، خون فرزندان و یارانم را می‌دهم اما در برابر تو تسلیم نمی‌شوم.»

وی افزود: امروز اگر ما از آمریکا بترسیم و فرار کنیم همانند اره ماهی ما را تکه تکه می‌کند، اما اگر حواس خود را جمع کنیم بنا به فرموده امام(ره) او هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

فرزانه سومین پیام عاشورا را دعوت مومنان به امر به‌معروف و نهی از منکر دانست و متذکر شد: امام حسین(ع) می‌فرمایند جامعه‌ای که ظلم در آن حاکم است برای زندگی انسان که اشرف مخلوقات است، جامعه مناسبی نیست.

امام جمعه موقت مشهد یادآور شد: پیام چهارم عاشورا این است که اگر دشمن شما را در دو راهی مرگ و تسلیم قرار داد، نباید تسلیم شوید بلکه باید شهادت را برگزینید.

وی تصریح کرد: پیام پنجم عاشورا این است که اگر دفاع از دین با شناخت دشمن و هدف همراه نباشد، انسان به دام دشمن می‌افتد، پس دشمن خود را بشناسید و آگاهی به راه و هدف آن‌ها را درک کنید.

فرزانه بیان کرد: پیام ششم عاشورا این است که بدانید باطل با هر توانی شکست‌پذیر است و در درون او شکست‌پذیری خوابیده است.

امام جمعه موقت مشهد با اشاره به واقعه عاشورا و مجلسی که یزید برای اعلام شکست اسلام ترتیب داده بود و حضرت سجاد(ع) و حضرت زینب(س) این اجازه را به او ندادند،گفت: دشمن شکست‌پذیر است، بارها شکست خورده و شما بارها گور آل سعود را می‌کنید و آن‌ها را دفن می‌کنید.

وی پیام هفتم عاشورا را توجه به ولایت فقیه دانست و افزود: حتی یک لحظه نباید دست از رهبری جدا کنید و باید همیشه همراه ولایت فقیه باشید.

فرزانه با اشاره به نحوه رفتار یاران امام حسین(ع) که اجازه رفتن داشتند اما امام خود را تنها نگذاشتند، بیان کرد: حتی یک خانم جوان و یک جوان از امام فاصله نگرفتند و همه در کنار او ایستادند، امروز سیدحسن نصرالله خطاب به رهبر معظم انقلاب گفت «یابن الحسین من آماده‌ام جانم را فدای شما کنم»، اگر جان خود را فدای اسلام، جامعه و رهبری کنید پشیمان نمی‌شوید.

امام جمعه موقت مشهد اظهار کرد: ولایت‌مداری عاشوراییان می‌گوید دست از رهبری برندارید، عاشورا می‌گوید در میدان نبرد حق و باطل،کوچک، بزرگ، زن، مرد، وزیر، امام و رعیت با هم در یک صف قرار دارند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۱۲۳۳۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان