//
کدخبر: ۱۸۲۴۶۰ //

حرکت بر مدار قانون تنها راهی است که به موفقیت ختم می‌شود

رئیس کل دادگستری استان قزوین با بیان اینکه بزرگترین آسیبی که جامعه ما را تهدید می‌کند نبود مسؤولیت اجتماعی است، گفت: حرکت بر مدار قانون تنها راهی است که به موفقیت ختم می‌شود.

حرکت بر مدار قانون تنها راهی است که به موفقیت ختم می‌شود
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان قزوین، حجت‌الاسلام قدرتی در آیین تکریم و معارفه دادستان عمومی و انقلاب شهرستان تاکستان که در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، گفت: همه باید تلاش کنیم با شفافیت در مسیر و محور قانون حرکت کنیم و این تنها راهی است که می‎تواند ما را به موفقیت برساند و غیر از این هر راهی ما را از اهداف عالی و رسیدن به قله‌های عزت و اقتدار دور خواهد کرد.

مقام ارشد قضایی استان بیان کرد: جامعه ما و قانون اساسی مبتنی بر اصل دین الهی، امامت، ولایت و کرامت انسانی بنا شده و اگر مردم را در این مسیر درست و الهی هدایت و راهنمایی کنیم قطع یقین جامعه‌ای سالم و عاری از آسیب خواهیم داشت.

حجت‌الاسلام قدرتی در ادامه افزود: دشمنان نظام اسلامی ما تمام همت خود را به کار گرفته‎‌اند تا نظام ما را به زمین بزنند و به هر نحوی در تلاشند که مردم را از بدنه نظام جدا کند پس توجه به وضعیت و معیشت مردم بسیار مهم است و نوعی مقابله با دشمن است.

وی اظهار کرد: در چند سال گذشته شاهدیم که دشمن برای ضربه‌زدن به کشورمان جنگ اقتصادی را در پیش گرفته است و در این جنگ بخش تولید و صنعت ما را هدف قرار داده اند و با تحریم‌ها و فشارهای مختلف به دنبال ایجاد مشکل در گردش چرخ اقتصاد هستند و معیشت مردم را مورد هدف قرار داده‌اند.

رئیس کل دادگستری استان قزوین تصریح کرد: نباید در تامین رفاه و معیشت جامعه کوتاهی شود چون هرچقدر وضع زندگی مردم و معیشت آنان بهبود یابد مردم به سمت فضایل دینی آمده و بسیاری از جرائم، آسیب‌ها و مخاطرات اجتماعی کاهش می‌باید.

این مقام قضایی استان یادآور شد: ما در حوادث دی ماه 96 شاهد بودیم که دشمن با فضاسازی رسانه‌ای و استفاده از فضای مجازی معیشت مردم را مورد هدف قرار داد و با ناکارآمد جلوه دادن مسؤولان عده قلیلی را با خود همراه ساختند و اغتشاشاتی در برخی استان‌ها اتفاق افتاد که در شهرستان تاکستان نیز شاهد برخی از این حوادث تلخ بودیم که توسط برخی هیجان‌زده و فریب خورده صورت پذیرفت.

حجت الاسلام قدرتی خاطرنشان کرد: وضع اقتصادی و معیشتی مردم به خاطر فشارهای ناعادلانه دشمن سخت است اما باید آگاه باشیم که نباید به خاطر برخی مطالبات اجتماعی از مسیر قانون خارج شویم و با برخی اقدامات آب در آسیباب دشمن بریزیم و آنان را شاد و به اهدافشان نزدیک کنیم بلکه باید در چارچوب قانون مطالبات خود را پیگیری نماییم و چنانچه عده ای همسو با دشمن بخواهند نظم عمومی را مختل نمایند و قانون شکنی کنند، بدانند که برخورد دستگاه قضایی با آنان سخت و بدون اغماض خواهد بود.

وی گفت: بر این باوریم که صلاح و سداد جامعه در دست یکایک افراد جامعه است و باید بنگریم که ما به عنوان عضوی از این جامعه برای اصلاح، پیشگیری از وقوع جرائم، کاهش آسیب های اجتماعی و رفع معضلات و مخاطرات چه قدمی هرچند اندک برداشته ایم.

این مقام قضایی استان در ادامه تاکید کرد: اگر بخواهیم جامعه ما در مسیر درست قرار گیرد و اصلاح شود و از جرائم و آسیب های اجتماعی مصون بماند تا به رشد و تعالی برسد چاره‌ای نیست جز این که به نسخه بی بدیل هدایت بشری یعنی قرآن، سیره اهل بیت (ع) و معارف و آموزه‌های دینی بازگردیم.

رئیس کل دادگستری استان قزوین بیان کرد: بزرگترین آسیبی که جامعه ما را تهدید می‌کند نبود مسؤولیت اجتماعی است و همین که نسبت به بسیاری مسائل اجتماعی بی تفاوت هستیم، موجب می‌شود بسیاری از مخاطرات اجتماعی به صورت افسار گسیخته در سطوح مختلف جامعه افزایش یابد و همه باید تلاش کنیم تا با آگاه‌سازی مردم آنها را از هیاهوی فریبنده دور نگاه داریم تا جامعه‌ای فرهیخته و تلاشگر داشته باشیم.

رئیس شورای مسؤولان قضایی استان در پایان یادآور شد: همه مردم، مسؤولان و احزاب سیاسی اعم از اصلاح‌طلب و اصول‌گرا سوار بر کشتی انقلاب و نظام هستیم و همه باید برای رسیدن این کشتی به ساحل امن تلاش کنیم و در این مسیر دستگاه قضایی با هیچ کس عهد اخوت نبسته و در انجام وظایف و رسالت مهم و خطیر خود با احدی تعارف ندارد و تصمیم و احکام قضایی را با جدیت تمام در مسیر قانون‌مداری و عدالت‌محوری بدون تأثیر جریانات سیاسی انجام خواهد داد و با کسانی که بخواهند با عمل خود در راستای اهداف شوم دشمن حرکت کنند و به ستون‌های نظام جمهوری اسلامی ضربه‌ای وارد کنند، برخود خواهد کرد.

گفتنی است در پایان این مراسم از زحمات حجت‌الاسلام مصطفی امیدوار تقدیر و حسین رجبی دادستان پیشین شهرستان شاهرود به عنوان دادستان عمومی و انقلاب شهرستان تاکستان معرفی شد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۸۲۴۶۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان