//
کدخبر: ۲۰۸۵۳۹ //

آیت‌الله مصباح یزدی: مسجد جلوه‌گاه حقایق دین است

رئیس موسسه امام خمینی(ره) با تأکید بر اینکه مسجد جلوه‌گاه حقایق دین است گفت: خداوند می‌فرماید نخستین خانه‌ای که به نفع مردم ساختیم مسجد است، در تاریخ اسلام به‌مرور مساجد توسعه پیدا کردند تا به مقطع کنونی رسیده است.

آیت‌الله مصباح یزدی: مسجد جلوه‌گاه حقایق دین است
به گزارش فرتاک نیوز،

 آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی در همایش ائمه جماعات مساجد استان قم که با موضوع تبیین بیانیه گام دوم انقلاب که در سالن جلسات موسسه امام خمینی(ره) برگزار شد اظهار داشت: مسجد نخستین نهادی است که در جامعه اسلامی ساخته شد که یکی از رسالت‌های آن دوری نگه‌داشتن جامعه از آلودگی‌های کفر و اخلاقی است.

وی بیان کرد: شناخت ما از دین سطحی و گذرا است در حالی‌ که دین همه نیازهای سعادت بشر را تضمین می‌کند، متأسفانه جامعه اسلامی ما دین را به‌صورت کامل نشناخته است و تعداد کسانی که دین را شناخته‌اند بسیار کم است.

رئیس موسسه امام خمینی(ره) بیان کرد: از نظر تاریخی پیامبر(ص) مؤمنین را دعوت به ساختن مسجد می‌کردند و بارها از ائمه و اهل‌بیت (ع) بیان‌ شده که مساجد پلیدی‌ها را از انسان دور و انسان را تطهیر می‌کند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید بر اینکه مسجد جلوه‌گاه حقایق دین است ادامه داد: خداوند می‌فرماید نخستین خانه‌ای که به نفع مردم ساختیم مسجد است در تاریخ اسلام به‌مرور مساجد توسعه پیدا کردند تا به مقطع کنونی رسیده است.

آیت‌الله مصباح یزدی با اشاره به ارزش و جایگاه مساجد بیان کرد: حاصل این نهاد مقدس این است که انسان‌ها در این مکان‌ها دین را می‌شناسند و علاوه بر این مساجد مردم را دین‌دار می‌کند و اهداف دین تبیین و تحقق پیدا می‌کند.

وی بیان کرد: مساجد نقش مهمی در دنیا دارند در واقع اهمیت مساجد زمانی مشخص شد که امام خمینی(ره) نهضت را شروع کرد و در واقع ریشه انقلاب به مسجد برمی‌گردد.

رئیس موسسه امام خمینی(ره) با تأکید بر اینکه اگر دین و قرآن را بشناسیم زندگی ما تأمین و سعادت آخرت و رضایت خدا را به دست می‌آوریم تصریح کرد: ما برای پیشرفت تجارت، صنعت و کشاورزی به سمت دین نمی‌رویم همان‌گونه که برای مدیریت جامعه نیز به سمت دین نمی‌رفتیم تا اینکه امام خمینی(ره) آمد و مدیریت اسلامی را وارد جامعه کرد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم عنوان کرد: دین نهاد مظلومی در جامعه اسلامی است و متأسفانه شاهد هستیم که افراد نادانی حتی امور دینی خالص را وسیله‌ای برای دنیا قرار می‌دهند، ظلم فراوانی به دین و اسلام و نماز می‌شود و حتی دینی که در حاشیه زندگی قرار داده‌ایم نیز درراه دنیا استفاده می‌کنیم.

آیت‌الله مصباح یزدی بابیان اینکه برخی افراد به نام دین می‌خواهند مادیات کسب کنند که این‌گونه افراد باید شرم کنند خاطرنشان کرد: برای فهم مسجد باید ابتدا دین را بشناسیم و بدانیم که در هیچ کاری در زندگی نباید از دین مستقل باشیم.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۰۸۵۳۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان