//
کدخبر: ۱۹۲۹۲۵ //

امام جمعه کرمان: عبور از سختی‌ها و رسیدن به عزت ملی تنها در سایه پیروی از ولایت‌فقیه محقق می‌شود

امام جمعه کرمان‌ با اشاره به اینکه عبور از سختی‌ها و رسیدن به عزت ملی تنها در سایه پیروی از ولایت‌فقیه محقق می‌شود گفت: امام خمینی(ره) اسلام را احیا و مسئله ولایت فقیه را براساس فقه اسلامی در جامعه عملیاتی کرد.

امام جمعه کرمان: عبور از سختی‌ها و رسیدن به عزت ملی تنها در سایه پیروی از ولایت‌فقیه محقق می‌شود
به گزارش فرتاک نیوز،

حجت‌الاسلام‌والمسلین حسن علیدادی‌سلیمانی عصر امروز در جشن ولایت سی‌امین سال زعامت و رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در کرمان که در حسینیه ثارالله برگزار شد اظهار داشت: جمهوری اسلامی امروز با وجود همه دشمنی‌ها و اشکالاتی که در خود کشور وجود داشته امروز در شرایط بسیار افتخارآمیزی قرار دارد.

وی با بیان اینکه ما دین اسلام اصول و فروعی داریم عنوان کرد: اصول دین ما صفت و فعل خدا هستند در حالی‌که فروع دین ما فعل مکلف است و به عبارتی دستورات خدا برای بندگان است.

امام جمعه کرمان‌ با اشاره به اینکه بعد از رسول خدا اینکه زعامت و رهبری جامعه اسلامی باید به شخص دیگری سپره می‌شد افزود: مسلمانا بر سر این مسئله اختلافی ندارد و همه موافق آن هستند.

وی با بیان اینکه عده‌ای معتقند به خلافت هستند تصریح کرد: این درحالیست که نگاه گروه دیگر به این مسئله متفاوت است و اعتقاد آنها بر این است که امامت مانند نبوت از جانب خداست و ما با امام مسلمین باید بیعت می‌کنیم و امامت را در اصول دین قبول داریم.

علیدادی‌سلیمانی با اشاره به اینکه پیامبر، نبوت را از جانب خدا دریافت کرده و پذیرش یا عدم پذیرش این مسئله در اصل وظیفه رسالت خللی ایجاد نمی‌کند گفت: اما طرفداری مردم به انجام رسالت پیامبر و تحقق اهداف او کمک می‌کند و همین اعتقاد را ما در مورد امامت داریم.

وی با بیان اینکه امامت در ادامه رسالت و نبوت بوده و از اصول دین است افزود: اما این سئوال مطرح است که در زمان غیبت امام تکلیف چیست و زعامت جامعه اسلامی برعهده کیست؟

امام جمعه کرمان‌ با اشاره به اینکه در این شرایط بحث ولایت فقیه مطرح است و از دیدگاه ما ولایت فقیه در ادامه نبوت و امامت است گفت: در این شرایط ولی‌فقیه براساس شرایطی که امام معصوم معین کرده وظیفه زعامت را بر عهده می‌گیرد و وظیفه خبرگان این است که ولی‌فقیهی بر این اساس انتخاب کند.

وی با بیان اینکه از زمان غیبت معصوم تاکنون قریب 12 قرن گذشته است افزود: امام خمینی(ره) اسلام را احیا و مسئله ولایت فقیه را براساس فقه اسلامی در جامعه عملیاتی کرد.

علیدادی‌سلیمانی با اشاره به اینکه مردم توانستند اصل مترقی ولایت‌فقیه را درکاب امام خمینی(ره) جامه عمل بپوشاند و آن را عملیاتی کنند بیان کرد: تنها راه عبور از سختی‌ها و رسیدن به عزت ملی در سایه پیروی از ولایت‌فقیه محقق می‌شود.

وی با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی ولی‌فقیه بیان کرد: رعایت تقوا در همه زمینه‌ها از مهمترین ویژگی‌های ولی‌فقیه است و رعایت تقوا در حوزه سیاسی از همه مهمتر و سخت‌تر است.

علیدادی‌سلیمانی با بیان اینکه زندگی امام(ره) و مقام معظم رهبری پر از نکات درس‌آموز است گفت: نگاه امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری به حاکمیت نگاهی الهی است و تقوا در تمام زندگی شخصی و مراودات آنها رعایت شده است.

وی با اشاره اینکه شخصی که این سمت را برعهده دارد باید شخصیتی ارزشمند داشته باشد افزود: سی سال افتخار در رهبری، رهبر معظم انقلاب کار ارزشمندی است که می‌توان به ابعاد مختلف آن پرداخته شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۹۲۹۲۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان