//
کدخبر: ۱۹۰۶۷۸ //

آیت الله علما: مشکلات ونیازهای جامعه را در منبرها و مداحی ها منعکس کنید

امام جمعه کرمانشاه گفت: شما باید در خدمت هدایت باشید که هدایت کار اصلی قرآن است، محافل و دسته‌های شما باید هدایت کننده باشد.

آیت الله علما: مشکلات ونیازهای جامعه را در منبرها و مداحی ها منعکس کنید
به گزارش فرتاک نیوز،

آیت الله مصطفی علما در مراسمی که به میزبانی دفتر وی با حضور استاندار، فرمانده نیروی انتظامی استان، آیت الله محمدی عراقی، مداحان اهل بیت، شعرا و مسؤولان هیات مذهبی برگزار شد، خطاب به مداحان و شعرا  اظهار کرد: مشکلات و نیازهای جامعه را در منبرها و مداحی‌ها منعکس کنید.

وی با اشاره به فرمایش رهبر انقلاب که «شعرا و مداحی حکم رسانه را دارند»، تصریح کرد: شما باید در خدمت هدایت باشید که هدایت کار اصلی قرآن است، محافل و دسته‌های شما باید هدایت کننده باشد.

آیت الله علما مضمون اشعار را از دیگر نکات مورد تاکید رهبر انقلاب بیان کرد و افزود: اشعار باید پیام عرفانی و اخلاقی داشته باشند و ما را پرواز بدهند.

نماینده ولی فقیه در استان مفاد شعر شاعران بزرگی چون سعدی، حافظ، مولوی و نظامی را آیات و روایات دانست و از شعرا خواست در خدمت سبک اهل بیت باشند.

وی با اشاره به نگرانی رهبر انقلاب در مورد زبان فارسی، تاکید کرد: ما نباید بگذاریم زبان فارسی رنگ ببازد؛ همانگونه که سعی فردوسی بر این بود که کلمات فارسی را بکار ببرد.

آیت الله علما سبک زندگی ایرانی-اسلامی را یکی دیگر نکات مورد تاکید رهبر انقلاب عنوان کرد و از تاثیر پذیری سبک زندگی ما از خارجی‌ها انتقاد کرد و خاطر نشان نمود: باید به سمت معماری و مهندسی خودمان برویم.

نماینده ولی فقیه در پایان ارتباط با اهل بیت را مهمترین هدف در عالم دانست و گفت: خداوند فقط حب و ارتباط با اهل بیت را از ما می‌خواهد و این امر سبب درست شدن کارها می شود و موفقیت امام خمینی (ره) به جهت همین ارتباط بود.

گفتنی است در این مراسم از فرزندان شهید یار علی موسوی و تنی چند از شعرا، مداحین و پیرغلامان اهل بیت(علیهم السلام) با اهدا جوایزی تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۹۰۶۷۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان