//
کدخبر: ۲۱۰۷۶۱ //

استاندار خراسان جنوبی: طرح‌های اقتصاد مقاومتی کلان‌نگر باشد

استاندار خراسان جنوبی گفت: موارد کلان‌ باید در فهرست پروژه‌های اقتصاد مقاومتی استان تعریف و این پروژه‌ها در زمینه زیرساخت‌ها، صنعت و کشاورزی بازنگری و تصویب شود تا برای اجرای آن بتوان پیگیری‌های لازم را انجام داد.

استاندار خراسان جنوبی: طرح‌های اقتصاد مقاومتی کلان‌نگر باشد
به گزارش فرتاک نیوز،

محمد صادق معتمدیان در نشست ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان خراسان جنوبی با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در استان اضافه کرد: بخشی از این پروژه‌ها مصوبه سفرهای شهرستانی در حوزه‌های عمرانی و اقتصادی بوده است که نیاز به بازنگری دارد.

وی به ۱۰ سفر شهرستانی خود از سال گذشته تاکنون اشاره کرد و گفت: این سفرها ۵۰۰ مصوبه داشته که اغلب آن تکمیل پروژه‌های نیمه تمام، ایجاد و تکمیل زیرساخت‌های توسعه و پروژه‌های سرمایه گذاری براساس پتانسیل‌های هر شهرستان بوده است.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به تصویب سند سازگاری با کم آبی خراسان جنوبی در شورای عالی آب به عنوان استان پایلوت کشور در سال جاری گفت: از همین رو نیاز است پروژه‌هایی برای تامین آب مورد نیاز نهضت گلخانه‌ای، صنعت و غیره در قالب پروژه‌های اقتصاد مقاومتی دنبال شود.

وی افزود: تکمیل ۳۷ مجتمع آبرسانی تا پایان دولت دوازدهم به ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد تا بتوان مشکل آب ۵۰۰ روستا را حل کرد که در سفر معاون اول رئیس جمهوری به استان نیز پیگیری خواهد شد تا بتوان برای آن تفاهم‌نامه چند جانبه‌ای را امضا کرد.

معتمدیان با بیان اینکه این پروژه‌ها در نگهداشت جمعیت به ویژه در روستاها و مناطق مرزی تاثیر بسزایی دارد اظهار داشت: اصلی‌ترین پروژه‌های اقتصاد مقاومتی این نوع پروژه‌ها است که باید در فهرست مصوبات ستاد مرکزی نیز قرار گیرد.

وی همچنین گفت: وزیر ورزش و جوانان به عنوان جانشین فرمانده ستاد اقتصاد مقاومتی کشور و وزیر معین خراسان جنوبی به این استان سفر می‌کند.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: سال گذشته وزیر نفت به عنوان وزیر معین خراسان جنوبی انتخاب شده بود که پیگیری‌ها برای حضور وی در استان به نتیجه نرسد لذا در بازنگری انجام شده وزیر معین استان، وزیر ورزش و جوانان است که شنبه آتی به خراسان جنوبی سفر می‌کند.

وی گفت: بازدید از چند پروژه و برگزاری جسله ستاد اقتصاد مقاومتی از جمله برنامه‌های این سفر خواهد بود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان خراسان جنوبی هم در این نشست گفت: از میان ۸۸ پروژه پیشنهاد شده استان، ۲۸ مورد به تایید ستاد اقتصاد مقاومتی کشور رسیده که باید مصوب ستاد استانی نیز قرار گیرد.

مجید پورعیسی افزود: این موضوع به آن مفهوم نیست سایر پروژه‌هایی که پیشران توسعه هستند را در دستور کار قرار ندهیم بلکه در کنار این ۲۸ پروژه حدود ۵۰ پروژه در دستور کار خواهد بود.

وی اظهار داشت: جلسات متعددی با استاندار برای مشخص شدن پروژه‌ها برگزار و با توجه به روحیه عملگرایی بر اجرایی شدن مصوبات قبل تاکید شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان جنوبی با بیان اینکه پروژه‌های اقتصاد مقاومتی در بخش‌های زیرساختی، تسهیلاتی و غیره باید در کمیته‌های متعدد مدیریت شود گفت: عمده این پروژه‌ها در حوزه کشاورزی، صنعت، آب، اقتصاد و دارایی و میراث فرهنگی است.

وی اظهار داشت: وقتی پروژه‌ای در قالب اقتصاد مقاومتی قرار گرفت تاکید مجدد بر اجرایی و عملیاتی شدن است تا اینکه سایر طرح‌های دارای ارزش افزوده در دستور کار قرار گیرد.

پورعیسی بیان کرد: وقتی پروژه‌ای مصوب ستاد اقتصاد مقاومتی می‌شود دستگاه اجرایی پشتیبانی محکمی را احساس می‌کند که در روند اجرای پروژه حمایت خواهد شد.

وی با اشاره به سفر وزیر ورزش و جوانان به استان به عنوان وزیر معین خراسان جنوبی گفت: نماینده ستاد اقتصاد مقاومتی موظف خواهد بود این پروژه‌ها را از طریق وزارتخانه‌های مربوط پیگیری کند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان جنوبی ادامه داد: امید است با حمایت و مدیریت وزیر ورزش و جوانان برای پشتیبانی از این طرح‌ها بتوانیم از سطح کلان کشور منابع لازم را دریافت کنیم.

وی اظهار داشت: ساخت مسکن محرومان، مدیریت منابع آب و تصویب سند سازگاری با کم آبی، تجهیز سالن‌های ورزشی، توسعه باندهای دوم، راه آهن، اشتغال روستایی و غیره از جمله طرح‌های اقتصاد مقاومتی بوده که سال گذشته در دستور کار ستاد استانی قرار داشته است.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۱۰۷۶۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان