//
کدخبر: ۲۰۳۲۴۲ //
استاندار خراسان جنوبی:

لزوم افزایش سهمیه استخدامی خراسان جنوبی/۳۴درصد پست ها بلاتصدی است

استاندار خراسان جنوبی خواستار افزایش سهمیه مجوزهای استخدامی در استان شد و گفت: در حال حاضر ۳۴ درصد پست ها بلاتصدی است.

لزوم افزایش سهمیه استخدامی خراسان جنوبی/۳۴درصد پست ها بلاتصدی است
به گزارش فرتاک نیوز،

محمد صادق معتمدیان ظهر پنج شنبه در شورای اداری خراسان جنوبی بیان کرد: خراسان جنوبی در سال ۱۳۸۳ با مصوبه مجلس شورای اسلامی استقلال پیدا کرده و با ۱۵۱ هزار کیلومتر مربع سومین استان پهناور کشور است.

وی با بیان اینکه خراسان جنوبی متشکل از شش استان کشور ۲۵ بخش، ۱۱ شهرستان، ۳۰ شهر و ۶۱ دهستان است، افزود: نرخ پراکندگی جمعیت استان ۵.۱ درصد است.

معتمدیان بیان کرد: ۴۱ درصد جمعیت استان روستایی بوده که طی یک دهه اخیر نیمی از جمعیت روستاها به حاشیه شهرها مهاجرت کرده اند.

وی با بیان اینکه در مجموع ۹۳ دستگاه اجرایی خراسان ۳۶ هزار و ۷۳۴ پست اجرایی داریم، افزود: ۶۶ درصد پست‌های استان باتصدی و ۳۴ درصد از پست‌ها بلاتصدی است.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه ۸۹ درصد از پست‌های مدیریتی باتصدی و ۱۱ درصد بلاتصدی ادامه داد: از این تعداد ۷۱ درصد آقایان و ۲۹ درصد بانوان هستند.

وی از کمبود نیروی انسانی در بخش‌های مختلف استان خبر داد و افزود: به دلیل ضعف بنیادین زیرساخت‌های استان و ضعف در جاذبه‌ها درخواست‌هایی از سوی کارکنان برای انتقال به سایر استان‌ها وجود دارد.

معتمدیان با بیان اینکه با کمبود شدید سهمیه استخدامی رو به رو هستیم که وزرات خانه کمتر توجهی به این امر داشته اند، افزود: این امر باعث شده دستگاه‌ها نتوانند نیروی مورد نیاز را جذب کنند بنابراین در مأموریت‌های کاری با مشکلاتی روبرو هستند.

وی خواستار افزایش سهمیه مجوزهای استخدامی خراسان جنوبی شد و افزود: در سال جاری چند دستگاه استان مجوز استخدامی دارند که امید است بتوانیم بخشی از مشکلات موجود را رفع کنیم.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۰۳۲۴۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان