//
کدخبر: ۲۰۹۹۵۸ //
استاندار خراسان جنوبی:

اعتبارات اکتشاف معادن افزایش یابد /تهیه مدل بومی برای رفع موانع

استاندار خراسان جنوبی بر افزایش اعتبارات حوزه اکتشافات معدنی تاکید کرد و گفت: برای رفع موانع تولید مدل بومی و استانی تدوین کرده ایم.

اعتبارات اکتشاف معادن افزایش یابد /تهیه مدل بومی برای رفع موانع
به گزارش فرتاک نیوز،

محمدصادق معتمدیان بعد از ظهر شنبه در نشست توسعه و سرمایه گذاری استان با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: در ه هشت ماه گذشته جلسات متعددی با وزارتخانه برگزار و مسائل و مشکلات استان در این جلسات مطرح و پیگیری شد.

وی با اشاره به ثبات اخیر قیمتی در کشور، بیان کرد: تحقق این امر به دلیل سیاست‌ها و برنامه‌های خوب مجموعه جدید وزارت صنعت و معدن و تجارت و دولت بوده است.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به توجه دولت به ساخت داخل، عنوان داشت: برپایی نمایشگاه ساخت داخل سبب رفع مشکل بخش زیادی از واحدهای صنعتی کشور شد.

معتمدیان با بیان اینکه در سال جاری خدمات قابل توجه‌ای در تنظیم بازار اتفاق افتاد، بیان داشت: خراسان جنوبی یکی از استان‌های موفق در بحث تنظیم بازار در تعطیلات عید بود و جز معدود استان‌هایی بود که اقلام مورد نیاز مردم را توانستیم مدیریت کنیم.

وی اضافه کرد: همچنین علی رغم تحریم‌های اخیر با سیاست‌های دولت و وزارتخانه و پای کار بودن تولیدگران از سال گذشته تا الان هیچ واحد صنعتی تعطیل نشده و حتی شاهد فعالیت دوباره تعدادی از واحدها بوده ایم.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه برای رفع موانع تولید مدل بومی و استانی تدوین شد، افزود: در این طرح از نزدیک از واحدها بازدید و با مشکلات آن‌ها آشنا شدیم.

معتمدیان، بانک‌ها، سرمایه در گردش، مشکلات بیمه‌ای و مالیاتی و تعهدات زیرساختی را از جمله مشکلات واحدهای تولیدی استان عنوان کرد و گفت: برای رفع این مشکلات با حضور مدیران استانی مصوبات خوبی داشتیم که بخشی اجرا و مابقی در حال اجرا است تا بتوانیم در جهت رفع موانع تولید گام عملی برداریم.

وی همچنین به درخواست واحدهای تولیدی مبنی بر اجرای چند طرح تولیدی در شهرستان‌ها اشاره کرد و گفت: انتظار داریم حداقل در هر شهرستان یک واحد تولیدی توسط شرکت‌های وابسته به وزارتخانه احداث شود.

استاندار خراسان جنوبی همچنین خواستار افزایش اعتبارات ویژه برای افزایش فعالیت‌های اکتشاف معادن در استان شد و افزود: کمک به تأمین زیرساخت‌های معادن استان یکی دیگر از خواسته‌های مردم استان است.

معتمدیان اضافه کرد: تاکنون ۲۰ تن طلا در استان شناسایی و قابل واگذاری است و نیازمند ایجاد زیرساخت‌ها در این بخش هستیم.

وی اظهار امیدواری کرد: با تمرکز بر فراوری مواد معدنی شاهد حذف خام فروشی مواد معدنی باشیم.

استاندار خراسان جنوبی تأکید کرد: مردم این استان دارای کمترین درآمد در سطح کشور بوده و نیازمند ایجاد صنایع فراوری هستیم.

معتمدیان به وجود چهار بازارچه مرزی در استان اشاره کرد و گفت: سه بازارچه مرزی استان از سال ۹۳ بسته است و به دلیل محدویتی که افغانستان بر روی چهار کالای استان ایجاد کرد سال گذشته شاهد کاهش ۴۰۰ میلیون دلاری صادرات بودیم.

وی بر لزوم حمایت از بخش خصوصی در نمایشگاه بین المللی تاکید کرد و افزود: امسال برای اولین بار نمایشگاه ظرفیت‌های استان در افغانستان برگزار می‌شود و باید از بخش خصوصی برای حضور در این نمایشگاه حمایت کنیم.

استاندار خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه مهمترین مشکل استان در بخش استان نبود بازار مناسب است، بیان کرد: دوری از مرکز و نبود زیرساخت‌ها بازار را دچار مشکل کرده و لذا بازار افغانستان می‌تواند نقش زیادی در رفع این مشکل داشته باشد.

معتمدیان خواستار دستورات اجرایی برای بیمه ۲۰ هزار قالیباف استان شد و گفت: در ارتباط با کارخانه فولاد قاین نیز انتظار داریم با تخصیص ۱۰۰ درصدی منابع مورد نیاز تا دهه فجر شاهد افتتاح فاز نخست این طرح باشیم.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۰۹۹۵۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان