//
کدخبر: ۲۰۹۲۱۴ //

حاجی بابایی خبر داد: درآمد ۱۰۰ هزار میلیارد تومانی دولت از محل هدفمندی یارانه‌ها

نماینده مردم همدان و ضامنین در مجلس شورای اسلامی از درآمد ۱۰۰ هزار میلیارد تومانی دولت از محل هدفمندی یارانه‌ها خبر داد.

حاجی بابایی خبر داد: درآمد ۱۰۰ هزار میلیارد تومانی دولت از محل هدفمندی یارانه‌ها
به گزارش فرتاک نیوز،

حمیدرضا حاجی بابایی عصر سه‌شنبه ضمن تبریک هفته دولت و گرامیداشت شهیدان رجایی و باهنر، گفت: وزارت اطلاعات به‌عنوان سنگر سازان بی سنگر و سربازانی که در مسیر انقلاب حرکت می‌کنند و در حساس‌ترین عرصه‌های حفاظت از نظام جمهوری اسلامی ایران قرار دارند.

وی با تأکید بر اینکه امنیت کشور به دست سربازان گمنام امام زمان و سپاه جمهوری اسلامی ایران است، گفت: امیدواریم این عزیزان با توجهات حضرت ولی‌عصر(عج) در تمامی امورات موفق و پیروز باشند.

نماینده مردم همدان در ارتباط با جایگاه همدان، اظهار کرد: در سفر رهبری تأکید معظم له بر قدمت سه‌هزارساله همدان؛ در ذهن من جرقه عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران‌زمین را ایجاد کرد، که تاریخ و تمدن دربرگیرنده قدمت و فرهنگ و معارف و تمدن سه‌هزارساله همدان است که با پیگیری‌های متعدد توانستیم بعد از یک سال تلاش مستمر و هماوردی سنگین که با استان‌های صاحب ادعا داشتیم؛ در شورای فرهنگ عمومی کشور؛ این عنوان مصوب شد.

وی از این موضوع به‌عنوان ایجاد زیرساخت و ریل‌گذاری توسعه استان یادکرد و گفت: برای حرکت‌ها و برنامه‌های بزرگ باید؛ باکارهای اساسی وزیر بنایی حرکت کرد و تمام برنامه‌های فرهنگی، تمدنی حول همین عنوان پیش‌بینی می‌شود؛ برای مثل مخزن موزه همدان؛ برای اشیای تاریخی در منطقه پیش‌بینی‌شده است.

حاجی بابایی با اشاره به موزه هنرهای معاصر، گفت: این پروژه‌ها همدان را به‌صورت یک‌قطب تمدنی تعریف می‌کند.

وی با تأکید بر احداث بیمارستان هزار تختخوابی همدان، گفت: این بیمارستان و توسعه پخش بهداشت و سلامت در راستای جذب گردشگران سلامت تأثیر به سزایی دارد.

نماینده مردم همدان و فامنین، گفت: همدان باید کلان‌شهر باشد یعنی باید تعریف دقیق برای برنامه‌های توسعه‌ای داشته باشد، که اتوبان تهران-همدان؛ راه‌آهن تهران-همدان زیرساخت عظیمی است که مانند شاهرگ‌های حیاتی خون را به همدان پمپاژ می‌کند و زیرساخت‌های توسعه را تا ارتباط با کربلا ایجاد کرده است.

وی گفت: فلسفه تغییر نام دانشگاه علوم پزشکی به دانشگاه ابن‌سینا همین تفکر توسعه‌ای همدان بود که در مجلس مصوب شد و ریل‌گذاری به‌سوی ایجاد قطب پزشکی و سلامت در همدان است

حاجی بابایی با اشاره بر هماهنگی‌های کاری گفت: حاشیه‌ای وجود ندارد و ظرفیت‌های بسیار خوبی برای توسعه ایجادشده است؛ در این زمینه گام‌هایی برداشته‌شده است و قدم‌های بزرگی نیز برنامه‌ریزی‌شده است تا به توسعه موردنظر برسیم.

وی تصریح کرد: در کمیسیون برنامه‌وبودجه در خصوص ساختار بودجه داشتیم؛ باید گفت هیچ راهی وجود ندارد مگر این‌که در کشور باید در ساختار بودجه جراحی‌های بزرگ صورت گیرد.

عضو کمیسیون بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: دوران اقتصاد مبتنی بر نفت گذشته است ونمی توان با بازی دلار و ارز کشور را ازنظر اقتصادی سرپا نگه داشت؛ باید بودجه را با توجه به مسائل موجود بازنگری کرد؛ جراحی‌های اقتصادی باید بتوان بدنه اقتصاد را از نفت جدا کند و درآمدهای دولت را عادلانه کند.

وی گفت:  ۱۳۸ هزار میلیارد تومان باید از درامد نفت به بودجه اضافه می‌شد، ۵۰ هزار میلیارد تومان در کشور فرار مالیاتی و همین مقدار معافیت مالیاتی وجود دارد.

حاجی بابایی تأکید کرد: بیش از این مقدار  ۱۰۰ هزار میلیارد تومان از درآمد حاصل از هدفمندی یارانه‌ها عاید دولت می‌شود؛ این اقتصاد می‌تواند نفت را به حاشیه ببرد.

وی افزود:  این آمادگی در مجلس و دولت وجود دارد که بودجه سال آینده با این تحولات آماده شود و برنامه‌هایی که اگر درست اجرا شود شاهد گشایش و شادابی و عدالت و کاهش تورم خواهیم بود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: مهر
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۰۹۲۱۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان