//
کدخبر: ۲۰۴۲۶۷ //
مدیر کل اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمانشاه:

کاهش ۸/۵ درصدی طلاق در استان کرمانشاه/آموزش و پیشگیری مقدم بر درمان است

همایش استانی آموزشی توجیهی مربیان آموزش های هنگام ازدواج در سالن اجتماعات بیمارستان امام رضا(ع) برگزار شد

کاهش 8/5 درصدی طلاق در استان کرمانشاه/آموزش و پیشگیری مقدم بر درمان است
به گزارش فرتاک نیوز،

دکتر گودرزی مدیر کل اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمانشاه در حاشیه همایش استانی آموزشی توجیهی مربیان آموزش های هنگام ازدواج که در بیمارستان امام رضا (ع) برگزار شد گفت: نهاد خانواده نهاد ارزشمندی است و در کتاب آسمانی و فرهنگ اسلامی ما بر اهمیت خانواده تاکید فراوانی شده است.

دکتر گودرزی افزود: در کرمانشاه دارای سرمایه های زیادی هستیم  که متعلق به ماست و غباری از آسیب های اجتماعی این استان را فرا گرفته است و کار امروز ما زودودن این غبار از چهره ایران اسلامی است.

این مسئول در ادامه تصریح کرد:در چند سال اخیر وضعیت اجتماعی مورد تاییدی داشته ایم و از سال ۹۵ موضوع مهمی در دستور کار نظام ها و نهادهای اجتماعی قرار گرفته که به عنوان دغدغه توسط مقام معظم رهبری پیگیری میشود.

مدیر کل اجتماعی و فرهنگی اظهار داشت: شورای عالی انقلاب فرهنگی متولی بحث طلاق و ازدواج شده تا با پیگیری آسیب های اجتماعی نهاد خانواده را برای داشتن زندگی پایدار آماده کنند.

وی بیان کرد: در بحث کنترل آسیب های اجتماعی کارهای خوبی انجام شده و آسیب های اجتماعی متولی خاصی ندارد و یک موضوع فرابخشی است که نیازمند یک هماهنگی بین بخشی است.

دکتر گودرزی گفت: در سال ۹۶در کرمانشاه بر اساس آمار ۵ هزار و ۱۶۱ مورد طلاق داشتیم ودر سال ۹۷ علیرغم مشکلات اقتصادی به ۴ هزار و ۶۹۳ مورد رسیدیم ودر سه ماهه اول امسال ۱۱۸۵ مورد طلاق داشتیم که نسبت به سال گذشته  ۸و نیم درصد کاهش داشته است و این در حالی است که آمار کشور در بحث طلاق آمار خوبی نبوده است.

ایشان اظهار داشت : اعتقاد داریم که آموزش و پیشگیری مقدم بر درمان است و بسیاری از افرادی که طلاق گرفته اند و در کلاس مشاوره شرکت می کنند از موضوع پشیمان هستند.

گودرزی افزود: طلاق  آورنده یک زندگی بهتر نیست و باید تفاهم و برنامه ریزی در آموزش خانواده را مهیا کنیم و تاب آوری را در جامعه بالا ببریم و در کلاسهای آموزشی آنچه را که لازم است اطلاع دهیم.

وی از طرح و برنامه ای  سه ماهه در بحث زندگی پایدار خبر داد و اظهار داشت: کسانی که وارد زندگی جدیدی می شوند را پوشش دهیم و در بحث حین ازدواج آموزش ۶ساعته را ادامه می دهیم.

خبرنگار:طیبه دولت آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۰۴۲۶۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان