//
کدخبر: ۲۰۳۶۱۲ //
استاندار کرمانشاه در نشست شورای اداری عنوان کرد؛

آیت الله علما محور انسجام و هماهنگی در استان است /اختصاص ۷۱۰میلیارد تومان اعتبار استانی

نشست شورای اداری استان کرمانشاه امروز (۵ مردادماه) مصادف با روز ملی کرمانشاه و برپایی اولین نماز جمعه تهران پس از پیروزی انقلاب اسلامی با حضور آیت الله علمانماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمانشاه، دکتر نصرت اله لطفی قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور و ائمه جمعه استان برگزار شد.

آیت الله علما محور انسجام و هماهنگی در استان است /اختصاص ۷۱۰میلیارد تومان اعتبار استانی
به گزارش فرتاک نیوز،

استاندار کرمانشاه از  نماز جمعه به  عنوان پدیده ای بزرگ  که در طول تاریخ  انقلاب اسلامی شاهد شکوفایی آن بوده ایم نام برد و گفت:یکی از دستاوردهای انقلاب نماز جمعه است که نماد عینی اسلام است.

وی نماز جمعه را مظهر وحدت شیعه و سنی دانست و افزود:  نماز جمعه یکی از سنگرهای بزرگی  است که در چهل سال گذشته و در تمامی تهاجمات قوی ایستاده و مقاومت کرده  و امروز هم در مقابل جنگ اقتصادی مقاومت می کند.

مهندس بازوند از آیت الله علما به عنوان محور انسجام و هماهنگی در استان یاد کرد و افزود: انسجام در استان و در حوزه های مختلف با محوریت آیت الله علما شکل گرفته است.

استاندار کرمانشاه در ادامه با اشاره به نماز جمعه و عملیاتی کردن فرصت ها در بیانه گام دوم انقلاب  اظهار داشت:  همه ما وظیفه داریم کمک کنیم که نگرانی ها برطرف شود و تاکنون توانسته ایم اقتدار کشور را بیشتر و تحریم ها را به فرصت تبدیل کنیم.

وی  بیان داشت: با توجه به سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی از روسای ادارات انتظار داریم  تجلیل و تقدیر لازم را از آزادگان به عمل بیاورند.

بازوند در ادامه جدیت و نظارت بر کارهای عمرانی از طریق شورای فنی ،واگذاری پروژه های نیمه کاره به بخش خصوصی و تکریم ارباب رجوع  و فعال کردن میز خدمت در  را از مدیران دستگاههای اجرایی  خواستار شد.

مهندس بازوند در ادامه از اختصاص ۷۱۰ میلیارد تومان اعتبار استانی که به زودی ابلاغ می شود خبر داد و گفت: ۵۲۲ میلیارد تومان هم اعتبار زلزله و سیل به استان اختصاص داده شده که از این مقدار ۲۷۲ میلیارد تومان را اعتبار زلزله و ۲۵۵ میلیارد تومان را اعتبار سیل تشکیل می دهد.

وی افزود: علاوه بر  اعتبارات مربوط به سیل و زلزله ۵۲۲ میلیارد تومان نیز اعتبار عمرانی به کرمانشاه اختصاص داده شده است.

در ادامه نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمانشاه هم  نماز جمعه را ذکر خدا و مایه دینداری دانست و اظهار داشت: خداوند از همه ما میخواهد که متذکر باشیم و دنیای ما دنیای تضاد و تزاحم است و این تزاحم را فقط تذکر حفظ می کند و ذکر و یاد خدا انسان را متذکر و متوجه میکند.

 آیت الله علما  نکته ای دیگری را که در نماز جمعه واجب است امر به تقوا دانست و بیان کرد: آنچه برای انسان سرمایه است تقواست.

امام جمعه کرمانشاه تصریح کرد: امرزو شرق و غرب تسلیم تقوای جمهوری اسلامی است و نماز جمعه میتواند انسان ساز باشد.

ایشان در ادامه افزود: بدون حرکت انقلابی پیشرفت نخواهیم داشت و نماز جمعه انقلابی و شورای انقلابی و استاندار انقلابی در تمام نظام کاربرد دارد و اگر بخواهیم سالم کار کنیم باید متذکر و متقی باشیم.

 

آیت الله علما افزود: امروز ایران به عنوان یک قدرت بزرگ شناخته شده است و این قدرت را ذکر خدا و تقوای الهی حفظ میکند..

در ادامه این جلسه دکتر لطفی قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور هم از برپایی  راهپیمایی پیروزی چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی یاد کرد و گفت: به فضل الهی مردم سرافراز، وظیفه شناس و دشمن شناس ایران اسلامی با حضور خود و خلق حماسه در راهپیمایی این روز بزرگ پیوند ناگستنی خود را با انقلاب به نمایش گذاشتند و بیش از ۱۰‌هزار روستا که روستاهای زلزله زده را هم شامل میشد در این مراسم حضور یافتند و سرافراز این عرصه  مردم شریف ایران اسلامی بودند.

وی در این زمینه و به پاس همدلی در عرصه بزرگداشت انقلاب اسلامی از طرف آیت الله احمد جنتی لوح تقدیری را به آیت الله علما نماینده ولی فقیه  و امام جمعه کرمانشاه تقدیم کرد.

خبرنگار : طیبه دولت آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۰۳۶۱۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان