//
کدخبر: ۲۰۳۱۱۱ //

نصف شدن تولید بزرگترین تولیدکننده شیر کشور

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی گفت: گلپایگان به عنوان بزرگترین تولید کننده شیر کشور مطرح بوده اما طی این سال‌ها 60 هزار رأس دام شیری گلپایگان به 30 هزار رأس رسید.

نصف شدن تولید بزرگترین تولیدکننده شیر کشور
به گزارش فرتاک نیوز،

 علی بختیار عصر امروز در جلسه کارگروه مشترک منابع آب و سازگاری با کم آبی اظهار داشت: گلپایگان به عنوان بزرگترین تولید کننده شیر کشور مطرح بوده اما طی این سال‌ها 60 هزار رأس دام شیری گلپایگان به 30 هزار رأس رسید و این زنگ خطری در منقرض شدن نسل گاو شیری در شهرستان است.

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تأمین آب نقاط مختلف کشور همواره باید مورد توجه منابع آب کشور قرار گیرد، گفت: با تلاش مدیریت منابع آب کشور سند تخصیص آب گلپایگان مصوب و کنتور در ابتدا و انتهای خط انتقال آب قم  از محل سد کوچری نصب شد.

وی با اشاره به اینکه موضوع تخصیص آب در وزارت نیرو نباید سیاسی نگاه شود چرا که بین استان‌ها شکاف ایجاد می‌شود، گفت: مدیریت سد کوچری نباید تحت شعاع مسائل سیاسی قرار گیرد، طی رویکرد سیاسی سال‌های گذشته در وزارت در تخصیص آب شرب، کشاورزی و صنعت گلپایگان و حتی شهرستان‌های دیگر اشعاف شد.

بختیار با اشاره به اینکه اگر 20 میلیون متر مکعب آب به روستاهای پایین دست اختصاص داده شود مشکل کم آبی در روستاها برطرف می‌شود، گفت: 400 لیتر بر ثانیه آب شرب نیاز داریم که این رقم در افق 1425 دیده شده است، تخصیص 10 میلیون متر مکعب آب برای بخش صنعت گلپایگان هنوز عملی نشده است.

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه موافقت نامه مربوط به شبکه گلپایگان ذیل فلات مرکز مبادله شده است و بخش سه و چهار آن  در حال انجام است و برای بخش یک و دو باید این شبکه اصلاح شود، افزود: نهر هارون تخریب شده و از لحاظ طراحی دچار مشکل است.

وی تأکید کرد: کشاورزان توان خرید کنتور هوشمند ندارند، در مجلس نیز مصوب شد که دولت برای پرداخت تسهیلات به کشاورزان لایحه بدهد اما هنوز اجرایی نشده است و اگر توسط اداره برق چاه‌ آب کشاورزی بسته شود مشکل اجتماعی ایجاد خواهد شد.

بختیار با بیان اینکه نیروگاه برق آبی سد گلپایگان مطالعات آن انجام شده است و در هفته دولت کلنگ زنی خواهد شد، افزود: موافقت نامه آن برای چهار و نیم مگاوات برق انجام و به زودی پیمانکار آن انتخاب می‌شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۰۳۱۱۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان