//
کدخبر: ۱۶۳۶۴۴ //

امکان فروش ۵۲ هزار تن چای درانبار با قیمت واقعی وجود ندارد

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: حدود 52 هزار تن چای سنواتی در انبار وجود دارد که امکان فروش با قیمت واقعی ندارد.

امکان فروش 52 هزار تن چای درانبار با قیمت واقعی وجود ندارد
به گزارش فرتاک نیوز،

به گزارش از خانه ملت، نورمحمد تربتی نژاد در تشریح نشست امروز - دوشنبه - کمیسیون کشاورزی افزود: میزان چای سنواتی یعنی موجودی از سال های قبل در انبارهای کشور 52 هزار تن است که 30 هزارتن در اختیار بانک ملی و 22 هزار تن در انبارهای سازمان تعاون روستایی قرار دارد.
تربتی نژاد اظهار داشت: جلسه کمیسیون کشاورزی مجلس با موضوع بحث و بررسی در خصوص مسائل و مشکلات چای سنواتی برگزار شد در این نشست رییس سازمان چای کشور، رییس سازمان تعاون روستایی کشور، نمایندگان بانک ملی، بازرسی کل، سازمان برنامه و بودجه حضور داشتند.
نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه میزان سرانه مصرف چای کشور حدود1،3 کیلو گرم و کل نیاز سالانه حدود 105 هزار تن است، تصریح کرد: سالانه حدود 22 هزار تن چای در داخل کشور تولید و حدود 80 هزار تن در سال نیز وارد می‌شود.
وی با اشاره به اینکه میزان چای سنواتی یعنی موجودی از سال های قبل در انبارهای کشور 52 هزار تن است که 30 هزار تن در اختیار بانک ملی و 22 هزار تن در انبارهای سازمان تعاون روستایی قرار دارد، ادامه داد: در سال 95 به بانک ملی اجازه داده شد برای جبران تسهیلات اعطایی چای سنواتی موجود را به‌ صورت مزایده به ‌فروش برساند که با این روش حدود سه هزار تن به فروش رفته است.
این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: پس از آن توسط سازمان غذا و دارو ماندگاری چای سنواتی بیش از سه سال را غیر قابل مصرف و شرب انسانی تشخیص داده و صرفا جهت استفاده صنعتی فروش آن را در داخل و خارج مجاز دانسته است.
تربتی‌نژاد با بیان اینکه قیمت چای تولید داخل کیلویی 20 هزار تومان تعیین شده است، تصریح کرد: حدود 50 هزارتن چای سنواتی انبار شده که نمی‌توان آن را به قیمت واقعی به فروش رساند، باید مشخص شود چه کسی پاسخگوی این زیان ناشی از عدم تصمیم‌گیری به موقع و مسئولیت برطرف کردن آن چه ارگانی است.
سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: مقرر شد نمایندگان ارگان‌های حاضر در این نشست طی یک هفته آینده نظرات کارشناسی خود را در خصوص مسائل مطرح شده به کمیسیون ارسال کنند تا در جلسه دیگری راه‌حل‌های برون رفت از این مشکل مشخص شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۶۳۶۴۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان