//
کدخبر: ۲۰۲۵۸۷ //

۸۷۰ قایق صیادی استان بوشهر مجوز صید میگو دریافت کردند

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات استان بوشهر از آغاز صید میگو در خلیج فارس محدوده استان بوشهر خبر داد و گفت: امروز برای مشارکت در این فعالیت اقتصادی و معیشتی ۸۷۰ قایق صیادی استان بوشهر مجوز صید میگو دریافت کردند.

۸۷۰ قایق صیادی استان بوشهر مجوز صید میگو دریافت کردند
به گزارش فرتاک نیوز،

منصور پاپری  با بیان اینکه زمان تعیین صید میگو کمیته مدیریت صید استان بوشهر تصمیم‌گیری می‌کند اظهار داشت: برای تعیین آغاز زمان صید میگو پس از بررسی نتایج گشت‌های تحقیقاتی در کمیته مدیریت صید تصمیم‌گیری می‌شود که امسال زمان صید این آبزی برای قایق‌ها از 30 مرداد و لنج‌ها از اول مرداد ماه تعیین شده است.

وی از آغاز  تلاش صیادی شناورهای قایق‌ برای صید میگو  خبر داد و خاطر نشان کرد: با اعلام آزاد سازی صید میگو صبح امروز 870 قایق صیادی استان بوشهر پس از دریافت مجوز صید راهی دریا شدند.

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات استان بوشهر،  با اشاره به اینکه برای صید میگو با قایق مجوز 24 ساعته صادر می‌شود تصریح کرد: برای قایق‌های صیادی  مجوز 24 ساعته صادر می‌شود و این شناورها موظف هستند از زمان خروج از اسکله صیادی تا 24 ساعت به صید میگو بپردارند.

پاپری با بیان اینکه  مجوز قایق‌ها تا پایان فصل صید هر روز تمدید می‌شود از صدور مجوز صید برای لنج‌ها خبر داد و بیان کرد:  500 لنج صیادی استان بوشهر دارای مجوز صید میگو هستند که مجوز صید این شناورها برای منطقه میانی و جنوبی استان بوشهر چهار روزه و برای لنج‌های مناطق شمالی استان بوشهر مجوز 6 تا 7 روزه صادر می‌شود.

وی با  اشاره به فعالیت 25 بندر صیادی و مراکز تخلیه صید در استان بوشهر خاطرنشان کرد:  25 بندر صیادی مرکز تخلیه در استان بوشهر  فعال است که قایق‌ها و لنج‌ها می‌توانند ضمن تخلیه صید شناور صیادی آنرا به بازار هدف انتقال دهند.

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات استان بوشهر، با تاکید بر پرهیز از صید در زیستگاه‌های آبزیان در نقاط مختلف استان بوشهر افزود: منگف، یرول، دیر، خارگ و گناوه به‌عنوان زیستگاههای طبیعی و مصنوعی، برای صید میگو ممنوع اعلام شده است.

وی بیان کرد: علاه بر مکان‌های یاد شده، صید میگو در اعماق زیر پنج متر دریا و اطراف مطاف خور ایاز در شهرستان دیر  و اطراف نیروگاه اتمی ممنوع است.

پاپری میزان صید میگو در سال گذشته را  900 تن  دانست و افزود: با ارزیابی‌های انجام شده پیش‌بینی می‌شود صیادان به میزان سال قبل میگو صید کنند.

معاون شیلات استان بوشهر، صید میگو را برای قایق‌های تفریحی ممنوع دانست و تاکید کرد: برای قایق‌های تفریحی و بی‌هویت مجوز صید میگو صادر نمی‌شود و مشارکت این شناورها در صید میگو تخلف است .

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۰۲۵۸۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان