//
کدخبر: ۱۹۰۲۱۵ //

گوری تاریخی در محله قدیمی خواهر امام ‌رشت کشف شد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان گفت: سوم خرداد حین عملیات خاکبرداری در محله خواهر امام رشت یک گوری تاریخی کشف شد.

گوری تاریخی در محله قدیمی خواهر امام ‌رشت کشف شد
به گزارش فرتاک نیوز،

شهرود امیر انتخابی امروز در جمع خبرنگاران از کشف گوری تاریخی در محله خواهر امام شهر رشت خبر داد و در تشریح این موضوع اظهار داشت: روز جمعه مورخ سوم خرداد حین عملیات خاکبرداری در محله خواهر امام رشت یک گوری تاریخی کشف شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان با بیان اینکه کشف این گور تاریخی توسط یکی از فعالان حوزه میراث فرهنگی اطلاع‌رسانی شده است عنوان کرد:‌‌ یگان حفاظت این اداره کل پس از دریافت خبر مذکور، جهت بررسی بیشتر سریعاً به محل کشف گور اعزام شدند.

امیرانتخابی به صحبت‌های معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری گیلان در این زمینه اشاره کرد و افزود: طبق گفته معاون میراث فرهنگی بررسی‌های اولیه از وجود گوری خرپشته‌ای ساخته شده از آجر در محل خاکبرداری حکایت دارد.

وی با تأکید بر اینکه طبق صلاحدید معاونت میراث فرهنگی گیلان عملیات خاکبرداری در محله کشف گور تاریخی تعطیل شده است ابراز داشت: محله خواهر امام شهر رشت که این گور تاریخی در آن کشف شده است، بافتی تاریخی دارد و از جمله محله‌های قدیمی رشت محسوب می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان خاطرنشان کرد:‌ مطالعات اخیر در زمینه باستان‌شناسی شهری، وجود لایه‌های باستانی و ابنیه و شواهد تاریخی را در زیر سطح مسکون فعلی شهر خواهر امام مسجل کرده، که پیشینه این شهر را حداقل تا 1000 سال به عقب برده است.

امیرانتخابی با استناد به سخنان معاون میراث فرهنگی استان گیلان ابراز داشت:‌ شواهد مادی فراوانی از تاریخ این شهر هنوز مدفون و ناشناخته است که به کمک مطالعات باستانشناسی قادر به درک آن‌ها خواهیم بود، بنابراین باستان‌شناسی شهری، در دستور کار این معاونت قرار دارد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۹۰۲۱۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان