//
کدخبر: ۱۷۹۵۳۰ //

نجات ۱۶ گردشگر سوئیسی گرفتار در باتلاق جاده سنگ‌فرش پارک ملی کویر

رئیس اداره پارک ملی کویر بابیان اینکه ۱۶ گردشگری سوئیسی در باتلاق مسیر جاده سنگ‌فرش پارک ملی کویر نجات یافتند، گفت: این عملیات پنج ساعت طول کشید.

نجات ۱۶ گردشگر سوئیسی گرفتار در باتلاق جاده سنگ‌فرش پارک ملی کویر
به گزارش فرتاک نیوز،

رضا شاه‌حسینی مقدم، ضمن بیان اینکه ۱۶ گردشگر سوئیسی در مسیر جاده سنگ‌فرش توسط یگان حفاظت پارک ملی کویر گرمسار نجات یافتند، ابراز داشت: علی‌رغم مساعد نبودن مسیر جاده سنگ‌فرش و اطلاع این موضوع به مسئول آژانس گردشگری مبنی بر باتلاقی بودن مسیر این افراد بدون توجه به تذکرها و حضور در منطقه گرفتار باتلاق شدند.

وی بابیان اینکه شش ایرانی نیز در بین اعضا حضور داشتند، اضافه کرد: پس از تماس تلفنی لیدر گروه با معاون پارک ملی کویر، با هماهنگی مدیرکل حفاظت محیط‌زیست سمنان محیط‌بان‌ها به محل اعزام شدند.

رئیس اداره پارک ملی کویر ضمن بیان اینکه این افراد با کمک محیط‌بان‌ها پس از عملیات پنج‌ساعته از باتلاق خارج و به سمت قصر بهرام هدایت شدند، ابراز داشت: با توجه به بارندگی و سیلابی شدن مسیر، بازدید از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی منطقه با مخاطرات زیادی همراه است که به آژانس‌ها نیز اطلاع‌رسانی شده است

شاه‌حسینی افزود: گردشگران حتماً می‌بایست قبل از سفر، شرایط محیطی را از متولیان امر پرس‌وجو کنند و هماهنگی‌های لازم را با پارک ملی کویر گرمسار انجام دهند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: مهر
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۷۹۵۳۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان