//
کدخبر: ۲۰۰۰۷۰ //

افزایش ۱۷ درصدی مصرف آب در استان کرمانشاه

رضاداوودی معاون بهره برداری شرکت آب وفاضلاب استان کرمانشاه میزان مصرف آب را 17 درصد اعلام نمود

افزایش 17 درصدی مصرف آب در استان کرمانشاه
به گزارش فرتاک نیوز،

رضاداوودی پرمصرف ترین نقاط استان را به ترتیب: کرمانشاه، سرپل ذهاب، قصرشیرین، جوانرود، تازه آباد و گیلانغرب عنوان نمود و در خصوص دلایل پرمصرفی نقاط مذکور نیز اظهار داشت : بخشی از این پر مصرفی، به دلیل شرایط آب و هوایی این مناطق عنوان کرد و اکثر نقاط پرمصرف استان در مناطق گرمسیری واقع شده اند و گرمای هوا علت پرمصرف بودن آنها می باشد.

معاون بهره برداری شرکت آبفا شهری استان کرمانشاه در خصوص پرمصرف بودن کرمانشاه گفت : بزرگی استان کرمانشاه، تنوع و وجود انواع کاربردهای پرمصرف ازجمله دلایل مصرف بالای آب در کرمانشاه می باشد.

وی تصریح کرد: در شهر کرمانشاه مصارف صنعتی وتجاری بیشتری وجود دارد و وجود استخرهای بیشتر، ورزشگاه ها وکارواش ها نسبت به سایر نقاط، باعث پرمصرفی کرمانشاه نسبت به سایر نقاط استان گردیده است.

رضا داوودی افزود : شهر هر چقدر توسعه یافته تر باشد میزان مصرف آب در آن شهر به همان نسبت بالاتر می رود.

وی دلیل پر مصرف بودن شهرستان های سرپل ذهاب و تازه آباد را نیز اتفاقاتی که در زلزله رخ داد عنوان نمود و اشاره داشت : با توجه به اینکه هنوز، هم مصرف آب این شهرستان ها به دلیل "زلزله " رایگان می باشد از مصرف بالایی برخوردار هستند.

وی عنوان نمود: از 20 خرداد براساس مصوبه ستاد بازسازی مناطق زلزله زده، مجوز مدیریت همه انشعابات در شهرستان سرپل ذهاب و اینکه همه آن انشعابات به انشعاب مجاز تبدیل شوند صادر گردید وقرار شد اجرایی شود ومردم آب بها بپردازند.از 20 خرداد کار خود را آغاز کرده ایم اما به دلایلی کار قدری کند پیش میرود.

رضاداوودی به دلایل کندی اشاره نمود و افزود : هنوز هم تعدادی از این افراد و مستاجرین زلزله زده در کانکس ها مستقر هستند، لذا امکان قطع این انشعابات وجود ندارد و به دلیل مسائل ساخت وساز، عدم پرداخت آب بها و وجود انشعابات غیر مجاز در این نقاط، مصرف آب در شهرستان های سرپل ذهاب وتازه آباد بالا می باشد.

داوودی در ادامه افزود : برای مدیریت مصرف آب در این نقاط باید هم کانکس ها به کمک فرمانداری جمع آوری گردند و به همان نسبت که، کانکس ها جمع آوری شود ما می توانیم مصرف آب را مدیریت کنیم.

وی خاطر نشان کرد:با توجه به وضعیت موجود در این مناطق کار بسیار دشوار می باشد ومردم مقاومت می کنند، اما باتوجه به مجوزی که از سمت ستاد بازسازی به ما داده شده است ما این کار را بایستی به مرور زمان انجام دهیم.

معاون بهره برداری آبفا شهری استان کرمانشاه به مرد توصیه وتاکید نمود: مردم بایستی سعی داشته باشند مصرف خود را بهینه کنند و ازشست و شوی ماشین،معابر وحیاط با آب آشامیدنی پرهیز نمایند.

داوودی با بیان اینکه بسیاری از شهرها با تنش آب برخوردار هستند، خواستار کمک مشترکان در زمان پیک مصرف و مدیریت مصرف در این حوزه گردید.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۰۰۰۷۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان