//
کدخبر: ۱۸۹۱۹۴ //

کدام شهرهای کرمانشاه در معرض تنش آبی هستند؟

معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه از افزایش حدود 20 درصدی مصرف آب در فصل تابستان خبر داد و گفت: معمولا از خرداد ماه افزایش مصرف آب چشمگیر می‌شود.

کدام شهرهای کرمانشاه در معرض تنش آبی هستند؟
به گزارش فرتاک نیوز،

رضا داوودی با اشاره به آغاز فصل گرما و افزایش مصرف آب، اظهار کرد: در فصل تابستان معمولا افزایش حدود 20 درصدی مصرف آب را داریم.

وی با بیان اینکه افزایش مصرف آب معمولا از ابتدای بهار آغاز می‌شود، خاطرنشان کرد: این افزایش مصرف از خرداد ماه چشمگیر خواهد بود.

به گفته این مسئول، به طور میانگین در ایام سال و در مناطق شهری متوسط مصرف آب برای هر نفر در شبانه‌روز بین 180 تا 250 لیتر است که مصرف بیشتر مربوط به فصل گرما می‌باشد.

معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه درباره تاثیر بارندگی‌ها بر وضعیت تامین آب در فصل تابستان نیز یادآور شد: بارش‌های بهار امسال عمدتا بر منابع آب سطحی اثرگذار بوده و تاثیر کمی بر منابع آب زیرزمینی داشته است.

داوودی با بیان اینکه 80 درصد از منابع تامین آب شرب استان به صورت زیرزمینی و عمدتا از چاه‌ها است، تاکید کرد: بارش‌ها تاثیر بسیار کمی بر پرآب شدن این منابع داشته است.

وی معتقد است، با وجود چنین شرایطی احتمال اینکه در صورت عدم صرفه‌جویی، برخی از شهرها با تنش آبی مواجه شوند وجود دارد.

وی نفت‌شهر، سومار، کرمانشاه، ماهیدشت، ریجاب، کنگاور، سنقر، شاهو، بانه‌وره، ازگله، تازه آباد و جوانرود را شهرهایی دانست که در فصل تابستان احتمال تنش آبی در آنها وجود دارد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۸۹۱۹۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان