//
کدخبر: ۱۹۹۱۱۳ //

حجاج حکم نماینده کشور را دارند

امام جمعه کرمانشاه حجاج را نماینده کشور دانست و گفت: کسانی که در حج شرکت می‌کنند مطابق با توصیه مقام معظم رهبری، در این سفر معنوی با متانت، وقار و سنگینی به جمهوری اسلامی آبرو ببخشند.

حجاج حکم نماینده کشور را دارند
به گزارش فرتاک نیوز،

 آیت‌الله شیخ‌مصطفی علما در خطبه‌های امروز نماز جمعه مرکز استان با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با حجاج و کارگزاران حج و تذکرات ایشان، اظهار داشت: مگر می‌شود در قبال جنایاتی که در حق مسلمانان می‌شود سکوت کرد، سکوت در برابر ظلم جایز نیست.

امام جمعه کرمانشاه با اشاره به تذکر مقام معظم رهبری در مورد دفاع از مظلوم و برائت از مشرکان و وحدت،گفت: مقام معظم رهبری خواهان این هستند که مفاهیم سیاسی در حج گفته شود و به حجاج سفارش کردند با متانت، وقار و سنگینی به جمهوری اسلامی آبرو ببخشند و به‌جای اینکه در هتل‌ها نماز بخوانند در نمازهای جماعت شرکت کنند.

وی با بیان اینکه کسانی که در حج شرکت می‌کنند حکم نماینده کشور را دارند، گفت: مقام معظم رهبری حرف کسانی که می‌گویند حج را سیاسی نکنید را حرف اشتباهی می‌دانند و مطابق با دستورات اسلام نیست.

علما بیان کرد: امام خمینی(ره) تمام اسلام را سیاست، مدیریت و برخورد به‌جا و به‌مورد می‌داند.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه با یادآوری مناسبت‌های ربوده شدن دیپلمات‌های ایرانی توسط صهیونیست‌ها و روز قلم و همچنین روز مالیات در 14 تیرماه و روز تجلیل از امام‌زادگان در روز پنجم ذی‌القعده این ایام را گرامی داشت و تصریح کرد: ما باید اهل مطالعه و نوشتن باشیم و همین قلم بود که اسلام را حفظ کرد.

*مالیات، یکی از راه‌های رهایی از اقتصاد نفتی

وی با اشاره به اهمیت قطع وابستگی به درآمد نفت نیز پرداخت مالیات، از تمام کسانی که مالیات بر ذمه آ‌ن‌هاست خواست با پرداخت مالیات زمینه قطع وابستگی به نفت را فراهم آورند.

علما در ادامه سخنانش رسول اکرم(ص) را استاد بشر خواند، تأکید کرد: تنها چیزی که می‌تواند ما را به خدا برساند پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) هستند.

خطیب جمعه کرمانشاه تصریح کرد: دوستی با خدا جزو با بندگی و اطاعت ممکن نیست و اگر بخواهیم با سلامت از دنیا بگذریم باید با خداوند ارتباط گرمی داشته باشیم.

وی در پایان همگان را به معامله با خدا و عشق ورزیدن به او و همچنین ترک معصیت و پرهیزگاری فراخواند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۹۹۱۱۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان